If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Härliga bilder Göran. Nu ökar ha begäret ännu mer. Har faktiskt bokat 15 st Lethrinops cf. albus - Itungi ungdjur, ca 1 år gamla, från en i Danmark. Ska bara försöka att komam över och hämta dem samt ha ett kar ledigt.
Härliga bilder Göran. Nu ökar ha begäret ännu mer. Har faktiskt bokat 15 st Lethrinops cf. albus - Itungi ungdjur, ca 1 år gamla, från en i Danmark. Ska bara försöka att komam över och hämta dem samt ha ett kar ledigt.
Mvh
Tack ska du ha, bilderna var skjutna lite hastigt. De kommer garanterat att kunna bli mycket bättre när de blivit lite helare i fenorna samt anpassat sig mera till den nya miljön.
Lycka till med dina djur du kommer garanterat att bli nöjd.
Mvh Göran
Senast redigerad av Göran Å; 12 March 2008, 06:44.
Mvh
Hur ser den ut? jag har nog alldrig sett den eller hört talas om den varianten förut.
Grattis Göran Å... dom har fortfarande en hel del att ge dom där så du kommer bli ännu gladare =)
Jag känner redan att de kommer att bli mina nya favoriter i malawi burken.
Se bifogade foto.
Mvh Göran
Härliga firrar, kommer säkert att bli favoriten hemma hos dig. Själv har jag 3+9och jag kan bara hålla med, det är en grym firre som hela tiden överraskar mig.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Härliga firrar, kommer säkert att bli favoriten hemma hos dig. Själv har jag 3+9och jag kan bara hålla med, det är en grym firre som hela tiden överraskar mig.
Jag har börjat mata mina Lethrinops albus Kande Island med NLS 1mm pellets ( samma som mina troffar får ). Har provat en längre tid på mina övriga sandlevande malawi som går i samma kar och jag tycker de får väldigt fina färger av denna mat.
En annan kul grej med NLS sjunkande pellets är att den lägger sig på botten snabbt så fiskarna får gräva i sanden efter maten vilket ju är deras naturliga beteende.
Då har jag äntligen fått hem ett gäng av Lethrinops Red Cap Itungi. Tyvärr fick jag bara tag i 2+2 så om någon har till salu så skicka ett pm. Kul att jag fick tag i rätt stora och fina exemplar. Ska bli intressant att se dem färga ut ordentligt.
Då har jag äntligen fått hem ett gäng av Lethrinops Red Cap Itungi. Tyvärr fick jag bara tag i 2+2 så om någon har till salu så skicka ett pm. Kul att jag fick tag i rätt stora och fina exemplar. Ska bli intressant att se dem färga ut ordentligt.
Kul att du äntligen fått hem dem.
När jag köpte mina L Albus hos Kent i Nol hade han L red cap itungi i ett kar om jag inte minns fel.. med skaplig storlek.
Räknar väl på att det ska bli runt 10 - 12 st, beror på om de ska gå med någon annan fisk.
Mvh
När jag var hos Kent i Nol och köpte mina L Albus frågade jag om hans åsikt ang tuffet hos L Albus, L Marginatus red fin, L Red Cape.
Kent s svar var att han ansåg L Red Capen som den vekaste av dessa och att de har svårt att färga ut i sällskap med andra firrar. Kanske något du ska tänka på ang sällskap till dina.
Mina har L Albus klarar att färga ut bra i sällskap med L golden, A Iwanda, C moorii i 450L.
Kommentar