Lethrinops tråden 2007
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Schysst, e det nån av honorna som verkar vilja leka eller färgar han endå?Kommentar
-
L. Albus
Lite bilder på L. Albus som är enorm på möblera om.
Bild 1 och 2. en av hanarna under ordningställande av lekplats.
Bild 3 hona inne på sin tredje vecka. Tänkte låta henne gå kvar i lekakvariumet för att släppa ynglena naturligt. Äterstår och se hur mycket som eventuellt överlever.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Lite bilder på L. Albus som är enorm på möblera om.
Bild 1 och 2. en av hanarna under ordningställande av lekplats.
Bild 3 hona inne på sin tredje vecka. Tänkte låta henne gå kvar i lekakvariumet för att släppa ynglena naturligt. Äterstår och se hur mycket som eventuellt överlever.Kommentar
-
Det finns ganska många arter faktiskt som går bra med Lethrinops av den tuffare varianten. Dvs, albus, marginatus, furcifer bla.Kommentar
-
Kommentar
-
L. Albus gräver enormt. Framförallt så har jag en hane som fixar till sin lekplats varje dag. Han ser till att rensa en yta på ca 15x10cm med sand enda ner till glaset och lägger all sand i en snygg hög. Det som är lite märkligt är att varje morgon är högen borta, så samma beteende sker nästa dag dvs återigen rensar ha på all sand och lägger upp den i hög.
Så här har det hållt på under två veckors tid.
Jag funderar på om han gräver ner sig i denna hög av sand under nattetid, är det någon som vet något om Lethrinops gräver ner sig under sanden?3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
L. Albus gräver enormt. Framförallt så har jag en hane som fixar till sin lekplats varje dag. Han ser till att rensa en yta på ca 15x10cm med sand enda ner till glaset och lägger all sand i en snygg hög. Det som är lite märkligt är att varje morgon är högen borta, så samma beteende sker nästa dag dvs återigen rensar ha på all sand och lägger upp den i hög.
Så här har det hållt på under två veckors tid.
Jag funderar på om han gräver ner sig i denna hög av sand under nattetid, är det någon som vet något om Lethrinops gräver ner sig under sanden?
Om alla Lethrinops gör så vette sjutten.Kommentar
-
Tuffast?
Hej!
Vilken är tuffast Lethrinops Red Cap Itungi eller Lethrinops Albus Kande Island?
Funderar på en grupp till ett 1460 liters tillsammans med Copadichromis Jacksoni (eventuellt) samt 1+2 Protomelas "Maleri thick Lips" och 1+2 Mylochromis Makanjila Longnose Lundo och någon Gul Aulonocara Typ Mamemela.
Går det att ha denna blandning?Senast redigerad av Martin Jansson; 23 January 2008, 21:32.Kommentar
-
Hej!
Vilken är tuffast Lethrinops Red Cap Itungi eller Lethrinops Albus Kande Island?
Funderar på en grupp till ett 1460 liters tillsammans med Copadichromis Jacksoni (eventuellt) samt 1+2 Protomelas "Maleri thick Lips" och 1+2 Mylochromis Makanjila Longnose Lundo och någon Gul Aulonocara Typ Mamemela.
Går det att ha denna blandning?
Har sagt det förr, skall du ha Lethrinops så tycker jag du skall minst ha till antalet +10 stycken.
Med Aulonocaran kommer det gå bra, men i övrigt vet jag inte då jag inte har haft dessa.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Går Letrinops att ha med Mbunas som Trewavasae och Fainzberi?? Och ev Saulosi med någon Protomelas??Kommentar
-
Här finns lite fina Lethrinops med.
Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar