Ett moln med ancistrusyngel
Kollaps
X
-
-
Hur många akvarister har inte den gjort glad. Tror att den malen har gjort att många har blivit intresserade av malar.
Minns fortfarande när jag fick min första lek på Ancistrus
För ett par veckorsen köpte jag faktiskt
Platy och Guppy till mitt lekakvrium med Zebra. SÅ himla roligt jag tycker det är, sådan nostalagi!!!
Du är alltid välkommen. Sen finns där ett kanon forum www.goc.seSenast redigerad av discusred; 12 December 2007, 00:30.Kommentar
-
Tycker verkligen Ancistrus är en ritig L-mal
Hur många akvarister har inte den gjort glad. Tror att den malen har gjort att många har blivit intresserade av malar.
Minns fortfarande när jag fick min första lek på Ancistrus
För ett par veckorsen köpte jag faktiskt
Platy och Guppy till mitt lekakvrium med Zebra. SÅ himla roligt jag tycker det är, sådan nostalagi!!!
Du är alltid välkommen. Sen finns där ett kanon forum www.goc.se
Ha det bra och God JulMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Jäkla killi
Mina ancistrusar hade lekt i mitt 120 liters men jag hade inte sett ynglerna på ett bra tag(ca 1 vecka efter de kom ut ut grottan).
Och imorse när jag tittade i akvarium,såga jag hur min killi-hanne
(Garneria Garneria"Nuska")hade en liten ancistrus stjärt utstikande ur munnen Vart skit arg då och fångade upp killina och la i en liten burk och det ancistrus ynglet jag hitta la jag i en yngel kasse så den växer på sig.
Såg senare på dagen att de hade spyt upp 2 små ancistrus-yngel!!!
Men ett plus allafall idag är att romen är kvar från lek nr 2 nu
Hoppas flera överlever nu!
Nu ska nog ingen kunna käka upp malynglerna där i!Kommentar
-
Mina ancistrusar hade lekt i mitt 120 liters men jag hade inte sett ynglerna på ett bra tag(ca 1 vecka efter de kom ut ut grottan).
Och imorse när jag tittade i akvarium,såga jag hur min killi-hanne
(Garneria Garneria"Nuska")hade en liten ancistrus stjärt utstikande ur munnen Vart skit arg då och fångade upp killina och la i en liten burk och det ancistrus ynglet jag hitta la jag i en yngel kasse så den växer på sig.
Såg senare på dagen att de hade spyt upp 2 små ancistrus-yngel!!!
Men ett plus allafall idag är att romen är kvar från lek nr 2 nu
Hoppas flera överlever nu!
Nu ska nog ingen kunna käka upp malynglerna där i!
victoriaynglen lekte lite katt och rätta till en början (av nyfikenhet?) men har nu vant sig och slutat - så den oron har nu släppt då de fått mer gömställen och verkar klara sig bra allihop - bara ett dödsfall konstaterat (av ca. 250-300 yngel) och det får ju ansees rätt OK!!??
Hoppas att din nästa kull klarar inträdet i verkligheten bättre!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Det var ju osis - var själv lite orolig för mina i ett redan bebott yngelkar -
victoriaynglen lekte lite katt och rätta till en början (av nyfikenhet?) men har nu vant sig och slutat - så den oron har nu släppt då de fått mer gömställen och verkar klara sig bra allihop - bara ett dödsfall konstaterat (av ca. 250-300 yngel) och det får ju ansees rätt OK!!??
Hoppas att din nästa kull klarar inträdet i verkligheten bättre!
ska nog gå bra nu,för inga av de fiskarna som är där i har inte så stora munar eller så ska jag nog fånga upp dom som jag gjorde med den lille som överlevde(Harry Pottar?).
Hoppas han/hon överleverKommentar
Kommentar