Trasig lysramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #31
    Jomen det är ju klart att det är så Christer...

    Nej skämt åsido..hela svaret har nog Juwel bara men det där med kilsterlappen innebar väl vad jag förstod att man var tvungen att lämna in rampen då det handlade om en ramp som var utan glimtändare. När den ändå skulle in på lagning så ersatte de dom med en ny istället då de vet att en hel del av dessa ramper strulat. Det kanske de ser på serienummer eller något om vilka som tillhör riskområdet..vad vet jag.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #32
      Om man vill ge kunden en ny ramp är en dialog
      självklart om man gjort en dålig produkt eller det är en trevlig kund
      det har med goodwill , samt man vill inte ha dåligt rykte
      Däremot Akvarieprofilens attityd och kräva något fast man har en hel del fel o okunskap.
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #33
        Nej man kan ju inte kräva en ny om inte tillverkaren eller butiken beviljar det via någon garanti...eller som i detta fallet...ett konstruktionsfel som missgynnar produkten och tillverkaren. Det kan ha varit en serie av dessa ramper men en serie kan ju innebära ett stort antal...

        Kommentar

        • Cichlidaholic
          Användare
          • June 2005
          • 1103

          #34
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Men lägg av nu
          tror ni att dom kom på mitt i tillverkningen att det var skitdåliga ramper och vi sätter på röda lappar på dom fan det är ju måndag i morgon blir dom bra igen

          Nej det tror jag absolut inte! Det var nog så att detta var nån kontroll klisterlapp som sattes på alla ramper och sen när de märkte problemet slutade de med just den lappen för att se skillnad, och återkallade dessa tidigare med röd lapp.. kanske därför Mek och jag själv har en gul klisterlapp? Det kan väl inte vara så svårt att förstå? Men det borde ju Juwel kunna svara på har mailat dem så får vi se vad de säger om den lilla röda lappen.
          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

          Min Hemsida
          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

          På min Zoon
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

          Kommentar

          • Cichlidaholic
            Användare
            • June 2005
            • 1103

            #35
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Om man vill ge kunden en ny ramp är en dialog
            självklart om man gjort en dålig produkt eller det är en trevlig kund
            det har med goodwill , samt man vill inte ha dåligt rykte
            Däremot Akvarieprofilens attityd och kräva något fast man har en hel del fel o okunskap.
            Jag har inte sagt att man ska kräva nått om man har fel? Framgår det nånstans att Mek skulle ha någon Garanti? Det vet jag ej, Har han det har han ju rätt till en ny även om han vore trevlig eller ej. Vad det gäller det röda märket och om det nu är en återkalningsauktion så bör han ha rätt att kräva en ny ramp om de inte satt ett visst datum. Är det inte nu så och han inte har nån garanti så får han väll spela på sin charm..

            Sen hoppas jag du tänker lite innan du kläcker ur dig saker som attityd och okunskap..
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

            Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

            På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              #36
              Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
              Testa och hör med Gibbon 031-977500 mellan 08:00 - 17:00 det är dem som är huvudleverantör utav juwel i sverige, och kräv en ny ramp funkar inte detta så maila direkt till juwel i tyskland service@juwel-aquarium.de

              Eller om du är duktig på tyska SERVICEHOTLINE: +49 (0)1805 - 27 82 74
              Var det här inte ditt inlägg
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Cichlidaholic
                Användare
                • June 2005
                • 1103

                #37
                Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                Var det här inte ditt inlägg
                Japp visst är det mitt inlägg men vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp om han har fel? Det vore ju inte rätt att göra? Därimot ska han ju kräva en ny om även den gula lappen hade nått med detta att göra men som jag oxå skrev fråga gibbon som är general agent de bör veta eller maila Juwel. Nu har JAG mailat Juwel för att iaf få ett svar på denna fråga, lite också för att jag själv har Juwel kar hemma.
                4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                Min Hemsida
                Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                På min Zoon
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

                  #38
                  vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp
                  ------------------------------------
                  kräv en ny ramp
                  ---------------------------
                  plockade lite ur dina inlägg
                  ganska roligt (bli politiker)
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • mek
                    Användare
                    • January 2005
                    • 540

                    #39
                    Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
                    Framgår det nånstans att Mek skulle ha någon Garanti?
                    Skrev ej detta dumt nog, men nej. Det är ingen garanti kvar på karet. Pratade med Gibbon, men de har primärt kontakt med detaljisterna.

                    Ringde då mina närmaste zoobutiker, och de sade att de kunde ev få hem en helt ny ramp (med 2 lysrör + 1 års garanti) under denna vecka för 1149:-. Både ngn på denna tråd + min styvfarsa sade att ngt kunde vara fel med lysrören, men jag överväger att skippa "gamblingen" denna gång (vill bara få igång lyset igen).

                    Kommentar

                    • Cichlidaholic
                      Användare
                      • June 2005
                      • 1103

                      #40
                      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp
                      ------------------------------------
                      kräv en ny ramp
                      ---------------------------
                      plockade lite ur dina inlägg
                      ganska roligt (bli politiker)
                      Fattar inte dina vitsar om de skulle vara roliga? Klart han ska kräva en ny om han rätt till en ny...

                      Klart om man klipper o klistrar inläggen kan man ju få dem att se ut som men vill.. Detta var det jag skrev

                      CITAT: vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp om han har fel?
                      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                      Min Hemsida
                      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                      På min Zoon
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                      Kommentar

                      • Cichlidaholic
                        Användare
                        • June 2005
                        • 1103

                        #41
                        Ursprungligen postat av mek
                        Skrev ej detta dumt nog, men nej. Det är ingen garanti kvar på karet. Pratade med Gibbon, men de har primärt kontakt med detaljisterna.

                        Ringde då mina närmaste zoobutiker, och de sade att de kunde ev få hem en helt ny ramp (med 2 lysrör + 1 års garanti) under denna vecka för 1149:-. Både ngn på denna tråd + min styvfarsa sade att ngt kunde vara fel med lysrören, men jag överväger att skippa "gamblingen" denna gång (vill bara få igång lyset igen).
                        Frågade du om de visste något om någon återkallelseauktion? jag har mailat till Juwel ialf så får vi se vad de svarar. Utan garanti är det ju inte så lätt men man kan ju alltid försöka.
                        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                        Min Hemsida
                        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                        På min Zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                        Kommentar

                        • mek
                          Användare
                          • January 2005
                          • 540

                          #42
                          Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
                          Frågade du om de visste något om någon återkallelseauktion? jag har mailat till Juwel ialf så får vi se vad de svarar. Utan garanti är det ju inte så lätt men man kan ju alltid försöka.
                          Hoppas du fått svar imorrn fm. Nej, visste inte om att de höll på med ngt sådant. Av vilken anledning håller de på med det (för många måndagsex)?

                          Om jag skall beställa ramp, skall detta ske under fm imorrn.

                          Kommentar

                          • Cichlidaholic
                            Användare
                            • June 2005
                            • 1103

                            #43
                            Mek du har P.M
                            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                            Min Hemsida
                            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                            På min Zoon
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #44
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp
                              ------------------------------------
                              kräv en ny ramp
                              ---------------------------
                              plockade lite ur dina inlägg
                              ganska roligt (bli politiker)
                              Inte för att spä på mer ved på brasan Akvarieprofilen, men Christer har rätt här..du skrev tydligt "kräv en ny ramp" och det stod inget i ditt inlägg som gjorde att du förbehöll dig till det uttalandet OM han hade garanti...men du kanske menade att det var underförstått. Dock får du erkänna att Christer har rätt i sak...*jävlar nu brinner det*

                              Kommentar

                              • Cichlidaholic
                                Användare
                                • June 2005
                                • 1103

                                #45
                                Ursprungligen postat av Malawe
                                Inte för att spä på mer ved på brasan Akvarieprofilen, men Christer har rätt här..du skrev tydligt "kräv en ny ramp" och det stod inget i ditt inlägg som gjorde att du förbehöll dig till det uttalandet OM han hade garanti...men du kanske menade att det var underförstått. Dock får du erkänna att Christer har rätt i sak...*jävlar nu brinner det*
                                Nja så där skrev jag ej om du kollar så har han klippt och klistrat lite. Jag bryr mig inte heller men det är ju väldigt barnsligt och så slänga ur sig att man skulle vara helt okunnig hur han ser på en indirekt nybörjare vill jag då inte tänka på.


                                Detta är väl vad christer hängde upp sig på! Men som han påstår att jag skulle säga att han skulle kräva en ny ramp fast jag visste att det var fel vet jag inte vad han har fått ifrån? Och sen klippa av det jag svarade så det skulle se annorlunda ut? Tror nog han förstår allt men bara ville göra sig lite rolig =) Men att klippa o klistra i postade inlägg tycker jag är lite att gå över gränsen.




                                CITAT: 1

                                Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
                                Testa och hör med Gibbon 031-977500 mellan 08:00 - 17:00 det är dem som är huvudleverantör utav juwel i sverige, och kräv en ny ramp funkar inte detta så maila direkt till juwel i tyskland service@juwel-aquarium.de

                                Eller om du är duktig på tyska SERVICEHOTLINE: +49 (0)1805 - 27 82 74


                                CITAT:2

                                Japp visst är det mitt inlägg men vart har jag skrivit att han ska kräva en ny ramp om han har fel? Det vore ju inte rätt att göra? Därimot ska han ju kräva en ny om även den gula lappen hade nått med detta att göra men som jag oxå skrev fråga gibbon som är general agent de bör veta eller maila Juwel. Nu har JAG mailat Juwel för att iaf få ett svar på denna fråga, lite också för att jag själv har Juwel kar hemma.
                                4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                                Min Hemsida
                                Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                                På min Zoon
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                                Kommentar

                                Arbetssätt...