har du testat med nya rör?
Trasig lysramp
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Nej, men är det ngn vits att sätta in nya om de gamla fungerar (hade ngt varit trasigt borde det inte kunnat tända alls)?
Nya lysrör kostar ca 200:- och ny lysramp (inkl rör) kostar lite drygt 1100:- har tills imorrn på mig att bestämma mig (då skickas beställning från affären).Kommentar
-
Men...du ska väl inte betala för en ny lysramp? Du borde ju få din kollad, eller ersatt med en annan om den är trasig och du fortfarande har garanti på den.Kommentar
-
Testa och hör med Gibbon 031-977500 mellan 08:00 - 17:00 det är dem som är huvudleverantör utav juwel i sverige, och kräv en ny ramp funkar inte detta så maila direkt till juwel i tyskland service@juwel-aquarium.de
Eller om du är duktig på tyska SERVICEHOTLINE: +49 (0)1805 - 27 82 74
att kräva nya saker brukar inte vara rätt vägjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Nej, men är det ngn vits att sätta in nya om de gamla fungerar (hade ngt varit trasigt borde det inte kunnat tända alls)?
Nya lysrör kostar ca 200:- och ny lysramp (inkl rör) kostar lite drygt 1100:- har tills imorrn på mig att bestämma mig (då skickas beställning från affären).Jag är solipsist!Kommentar
-
Här skriver Mek att han hittat en gul klisterlapp vad den betyder vet jag ej därför kan det ju vara bra att tala med gibbon eller hur?
Detta är citerat från www.zoopet.com
2007-12-01, 07:53 #19
Flundran
Det sitter ett HF-don i juwels armaturer detta är bra då det är energi snålare, tänder röret snabbare och ser till att det lyser med bästa effekt samt att det tänder aldrig ett dåligt lysrör så det kommer aldrig stå att blinka för det är dåligt.Sen har dom ju nu kommit med T5-belysningen så då är det ju ännu mer energi snålt och ger mer ljus. Sen det här med armaturerna, jag har ju haft samma problem som ni andra, dock så har jag blivit nekad byte i affär någon gång när det har strulat med rampen, jag har då tagit kontakt med juwel via mail och då fått löst problemet direkt med juwel. Jag har te.x varit med om att lysrören har gått sönder efter bara några dagar, detta vill inte affären byta då lysrör inte ingår i juwels garanti. Då skickade jag som vanligt mail direkt till juwel som jag brukar om något är fel eller krånglar och fick snabbt svar att dom skulle fixa detta, 2dagar senare så har jag fått ett paket från tyskland innehållande en hel uppsättning med lysrör till mitt trigon 350L.Så jag är riktigt nöjd med Juwel, dom är riktigt rädda om sina kunder och hjälper gärna till och även snabbt.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Om du läser den bifogade tråden från zoopet jag postade högre upp först så kanske du förstår? Röd klisterlapp = Reklamation och en ny ramp rakt av.
Här skriver Mek att han hittat en gul klisterlapp vad den betyder vet jag ej därför kan det ju vara bra att tala med gibbon eller hur?
Detta är citerat från www.zoopet.com
2007-12-01, 07:53 #19
Flundran
Det sitter ett HF-don i juwels armaturer detta är bra då det är energi snålare, tänder röret snabbare och ser till att det lyser med bästa effekt samt att det tänder aldrig ett dåligt lysrör så det kommer aldrig stå att blinka för det är dåligt.Sen har dom ju nu kommit med T5-belysningen så då är det ju ännu mer energi snålt och ger mer ljus. Sen det här med armaturerna, jag har ju haft samma problem som ni andra, dock så har jag blivit nekad byte i affär någon gång när det har strulat med rampen, jag har då tagit kontakt med juwel via mail och då fått löst problemet direkt med juwel. Jag har te.x varit med om att lysrören har gått sönder efter bara några dagar, detta vill inte affären byta då lysrör inte ingår i juwels garanti. Då skickade jag som vanligt mail direkt till juwel som jag brukar om något är fel eller krånglar och fick snabbt svar att dom skulle fixa detta, 2dagar senare så har jag fått ett paket från tyskland innehållande en hel uppsättning med lysrör till mitt trigon 350L.Så jag är riktigt nöjd med Juwel, dom är riktigt rädda om sina kunder och hjälper gärna till och även snabbt.
--------------------------------------------------------
Röd klisterlapp = Reklamation och en ny ramp rakt av.
-----------------------------------------------------
jättetydligt eller kanske intejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Har läst tråden på Zoopet
om man vill ge garanti är väl möjligen så att man vill behålla sin kund och det är väl vackert
(jag tror att även vi skulle ha gjort det om inte kunden är en otrevlig sådan)
Anledningar till att det ej är garanti och skitdålig när vissa här inte har en aning om svensk köplag
1. är akvariet köpt i en butik dvs ej begagnat
2. Garanti på en produkt som är 1.5 år måste man bevisa att man har varit aktsam om
3. Inget kvitto ingen garanti
för övrigt anser jag att dom första armaturerna som hade elektroniska drosslar var skitjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Akvarieprofilen
Om du läser den bifogade tråden från zoopet jag postade högre upp först så kanske du förstår? Röd klisterlapp = Reklamation och en ny ramp rakt av.
----------------------------------------------------------------
vad menar dujag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Du skrev det är väl vanlig köplag som gäller?? Är det så att det finns en slags reklamation/återtagande från fabrik med dessa som har en röd klisterlapp borde ju det vara att föredra. Tycker inte det är mycket att hänga upp sig för? Lättast är väll att ta kontakt bättre att fråga dem först än att kasta pengar runt sig som man kunde köpt annat kul för.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Fortfarande förstår jag inte vad du menar med dom röda lapparna och en ny ramp rakt av
det var också helt fel att kräva
i min värld känns det trevligt om någon frågar vänligtjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Handlar det inte om att de som hade röd klisterlapp hade blivit "måndagsexemplar" och att Juwel gått med på att byta ut dessa mot helt nya? Så fattade jag det som...men jag kan ju ha fel också.Kommentar
-
Detta jag skriver är som jag uppfattat det och jag har bara försökt hjälpa Mek i denna tråd med vad han ska göra.
På zoopet diskuteras det om detta röda cirkelformade klistermärke som det står CN på. CITAT: Kollar du på rampen så sitter det nog ett litet rött klistermärke på den, och då ska den tydligen skickas tillbaka till grossisten.
Alltså ett fabrikationsfel och då ska det inte spela någon roll vad det gäller garantier eller kvitton. Har du inte detta märket och det inte är fabrikationsfel på något sätt så förstår jag mycket väl att du måste ha kvitto och garanti om nu inte Juwel är så snälla och bjuder på en ny.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Men lägg av nu
tror ni att dom kom på mitt i tillverkningen att det var skitdåliga ramper och vi sätter på röda lappar på dom fan det är ju måndag i morgon blir dom bra igenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar