If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Målade den i går, men den ska nog ha ett par lager till. Och sen ska luckorna monteras förstås.
Iövrigt ganska förvirrande med Orange Head Tapajos storlek..
Har sett allt från 13 till 25 cm som maxstorlek.
Läste det här på cichlid-forum.com: "Yes, confusing it is. The breeders wild-caught couple is also only about 13 cm. And he is keeping that couple for multiple years. (So you would guess they won't grow anymore). "
Målade den i går, men den ska nog ha ett par lager till. Och sen ska luckorna monteras förstås.
Iövrigt ganska förvirrande med Orange Head Tapajos storlek..
Har sett allt från 13 till 25 cm som maxstorlek.
Läste det här på cichlid-forum.com: "Yes, confusing it is. The breeders wild-caught couple is also only about 13 cm. And he is keeping that couple for multiple years. (So you would guess they won't grow anymore). "
Vore ju perfekt om den bara blev 13 cm
Jag skulle gissa på att de började leka tidigt och att de stannade i växten pga. det.
Många fiskar stannar av eller slutar växa när de börjat leka, detta för att energin troligtvis går åt till att vakta romen istället.
Vad jag fått för mig/hör och läst i Tomas Weidners "South American Eartheaters" så skall de bli runt 20m, sen finns det alltid exemplar som blir större eller mindre än genomsnittet.
Jo, om jag ska ha jordätare blir det nog Orange Head Tapajos annars ska jag ha dvärgciklider, tetror och malar. Men väntar med att bestämma mig tills akvariet är satt upp och färdiginrett.
Kommentar