Då tror jag jag det blir så om jag väljer SA. Tror du det är plats med lite sugmalar också?
Fiskar i 325 liter SA
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ja, då är frågan ju bara om det ska vara Tanga eller SA Hästnosar, jullar, leleupi, snäckskalslekare och några blue neon är ju också spännande.
Fast då kan jag ju inte använda alla dom dyra rötterna jag köpte...
Vad tycker ni?Mvh.
JohanKommentar
-
Jag tycker att du helt klart kan stoppa i några L-malar, volymen på karet gör att jag skulle max stoppat i 3st till at börja med.. sen kan du alltid ha fler och understödsmata med tabletter och grönsaker om du vill.
Smaken är ju som baken men jag hade inte stoppat i några 20cm+ malar utan hållt mig till malar i 5cm klassen så de har en bit kvar till vuxen storlek.
Jag har 2st golden nugget 2st ABcistrus Sp. 1st Lda-01 Panaque Sp. och 1st L075 har för mig att de heter Hemiancistrus Sabaji i mitt 540 med Jordätare "de som jag och LN diskuterade tidigare i tråden" och Hypselecara Temporalis.
Dessutom har jag 15st Corrydoras.MVH
KristoferKommentar
-
För min del så skulle jag aldrig tveka om jag måste välja 1 kar, då blir de SA.
Den dan jag kör Tanganyika kommer det förmodligen se ut som följer 5-10st SA kar 1st Tanganyika. Tanganyika har mycket snyggt, men de fiskaran går inte att jämföra med SA enligt min mening.MVH
KristoferKommentar
-
För min del så skulle jag aldrig tveka om jag måste välja 1 kar, då blir de SA.
Den dan jag kör Tanganyika kommer det förmodligen se ut som följer 5-10st SA kar 1st Tanganyika. Tanganyika har mycket snyggt, men de fiskaran går inte att jämföra med SA enligt min mening.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Verkar som om dom flesta röster på SA... kanske beror på att tråden ligger under Sydamerikanska ciklider
Får höra vad familjen tycker också jag lutar nog åt SA... Just nu...
Men det var iallafall skönt att få avklarat vad besättningen blir ifall jag ska ha SA. Tack för hjälpen!Mvh.
JohanKommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=kjaer;713246]Nja, inte CA. Inte just nu iallafall.
Verkar som om dom flesta röster på SA... kanske beror på att tråden ligger under Sydamerikanska ciklider
Jo, men alldeles nyss (inlägg18 så verkade du tycka att tråden skulle ligga någon annanstans!) Tanga..?
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Kommentar
-
Kolla länkarna här:
Multispinosa
Sajica
Honduran Red Point
Rödbuk
Lite större:
Loisellei
Nicaraguensis
En gång CA alltid CA!
Nu håller jag ju mest på med större och argare CA, men om du vill ha mindre CA så rekommenderar jag dig att gå in i CA trådadarna och fråga någon som har större erfarenhet av dessa än mig (Ex Beast, mm ). Både Loiselleian och Nicaraguensis håller jag i dagsläget, Loiselleian är inte jätte enkel att få tag på, Nicaraguensis är relativ lätt. Multispinosa var min första CA och än i dag ångrar jag att jag sålde paret. Helt underbara och snälla fiskar.Senast redigerad av tjornpatrik; 10 December 2007, 18:47.Kommentar
-
[QUOTE=A C-son;713249]
Jag tänkte bara att eftersom tråden är placerat i kategorin Sydamerikanska ciklider är det nog fler SA-entusiaster som läser i den och därmed tycker dom flesta såklart att jag ska ha SA...
patriks155: Bär emot att erkänna, men dom var ju faktisk väldigt fina! Hur många av dom mindre kan jag ha i ett 325 l?Mvh.
JohanKommentar
Kommentar