Hejsan!
Mitt första inlägg på det här forumet
Jag behöver lite hjälp till fisksammansättningen i mitt kommande 325 liter.
Antingen blir det et ljust och livligt Tanganyika eller ett lite halvmörkt SA med lugna fiskar. Svårt att välja, tycker båda akvarietyper har sin charm
Om det blir Tanganyika vet jag ungefär vilka fiskar det ska vara, men det är lite svårare med Sydamerika tycker jag.
Mina krav är att det ska vara ganska lugna fiskar på 10-20 cm.
Vill helst ha tre olika arter om det går (ganska ny inom akvaristiken, så vill helst prova så många arter som möjligt).
Sen ska jag väl ha lite tetror och malar också...
Om det blir Sydamerika kommer karet att inredas med en massa rötter (red moor och mangrove, har ungefär 5 kg av varje), några stora svärdplantor och kanske några enstaka stenar.
Kom gärna med förslag till en bra fisksammansättning!
Tack på förhand!
Mitt första inlägg på det här forumet
Jag behöver lite hjälp till fisksammansättningen i mitt kommande 325 liter.
Antingen blir det et ljust och livligt Tanganyika eller ett lite halvmörkt SA med lugna fiskar. Svårt att välja, tycker båda akvarietyper har sin charm
Om det blir Tanganyika vet jag ungefär vilka fiskar det ska vara, men det är lite svårare med Sydamerika tycker jag.
Mina krav är att det ska vara ganska lugna fiskar på 10-20 cm.
Vill helst ha tre olika arter om det går (ganska ny inom akvaristiken, så vill helst prova så många arter som möjligt).
Sen ska jag väl ha lite tetror och malar också...
Om det blir Sydamerika kommer karet att inredas med en massa rötter (red moor och mangrove, har ungefär 5 kg av varje), några stora svärdplantor och kanske några enstaka stenar.
Kom gärna med förslag till en bra fisksammansättning!
Tack på förhand!
Kommentar