Amazonas - viktig läsning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy_P
    Användare
    • April 2002
    • 301

    Amazonas - viktig läsning

    Rekomenderar alla att läsa Janne´s artikel på 1:a sidan. Alla måste aggera nu innan det är för sent
    Guy
  • Mike_Noren
    Användare
    • February 2003
    • 2695

    #2
    Jag har startat en privat liten "brevkampanj", dvs jag mailar information + länk till jannes artikel till diverse folk jag tycker borde veta om det och/eller borde kunna göra nånting åt det. I väntan på att NCS får tummen ur och som organisation ställer sig bakom ett liknande initiativ kan ju andra privatpersoner som känner att de vill göra nånting också skicka lite mail till tidningar, politiker, tv-kanaler, nyhetsmedia...

    Den som vill ha en ciklid-anledning, kan fundera över var de Crenicichla och Teleocichla som idag bor i forsarna i Xingu och Madeira skall ta vägen när inga forsar finns kvar.

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      #3
      Ursprungligen postat av Guy_P
      Rekomenderar alla att läsa Janne´s artikel på 1:a sidan. Alla måste agera nu innan det är för sent
      Absolut Jätteviktigt.

      De som vill se lite om Amazonas före förstörelsen och inte har nåt att göra på julafton, samt kan ratta in 3sat på Astra,så finns detta att se

      - 24.12.2007 Der Amazonas Folge 1, "Die Quelle" 00.15 3sat
      - 24.12.2007 Der Amazonas Folge 4, "In Amazonien" 03.10 3sat
      - 24.12.2007 Der Amazonas Folge 5, "Der Meerfluss - Rio Mar" 04.10 3sat
      - 24.12.2007 Der Amazonas Folge 3, "Im Regenwald" 02.15 3sat
      - 24.12.2007 Der Amazonas Folge 2, "Die Schluchten" 01.15 3sat
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      Arbetssätt...