Gallup - NCS Nyheter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Gallup - NCS Nyheter

Vill ta tillfället i akt och göra en miniundersökning bland alla forumsbesökare.

Svara i omröstnignen och lägg sedan gärna till kommentar i tråden om ni vill motivera ert svar, så kan vi få ett bra underlag till förbättringar.
    80
    JA - dagligen
    52,50%
    42
    JA - kontinuerligt
    28,75%
    23
    NEJ - väldigt sällan
    18,75%
    15
    NEJ - aldrig, inte intresserad
    0%
    0

Omröstningen har löpt ut.

Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    • 9122

Oftast är det bara det som syns på av första sida på min skärm, som jag kolar om det är nåt nytt. Scrollar inte alltid ner till botten.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

Kanoninitiativ

Jag tycker att "senast på forumet" ska innehålla alla trådars inlägg.

Jag tycker det är kanon att alla butiker numera får plats på förstasidan.

Jag tycker att förstasidan är mycket snygg.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Ursprungligen postat av Wilhelm
        Oftast är det bara det som syns på av första sida på min skärm, som jag kolar om det är nåt nytt. Scrollar inte alltid ner till botten.
        Samma här, går sällan in i själva forumet utan klickar mig bara fram genom de jag ser på indexsidan. En nackdel är att jag ibland glömmer köp och sälj annonserna längst ner.

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Grundtanken med placeringen av informationen på förstasidan är att det som "vi" tror är mest intressant är placerat så att folk ser den utan att scrolla.

Tycker ni att vi skall möblera om och byta plats på någon info, så kom gärna med förslag.
          Tony Englund

Kommentar

• tjornpatrik
            Användare
            • August 2006
            • 830

Ursprungligen postat av Tony
            Grundtanken med placeringen av informationen på förstasidan är att det som "vi" tror är mest intressant är placerat så att folk ser den utan att scrolla.

Tycker ni att vi skall möblera om och byta plats på någon info, så kom gärna med förslag.
            Rent spontant tycker jag att köp och sälj ska byta plats med "bli medlem". Då tror jag köp och säljmarknaden blir mer uppmärksammad. Nu tror jag överlag att många missar annonserna iom att dom står längst ner. Medlem tror jag man blir ändå om man är intresserad eller vill oavsett om den ligger längst upp på skärmen när man klickar sig in på sidan. Bara en idé från mig.

Annars gillar jag sidan i övrigt!

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

JA - dagligen 13 48.15%
              JA - kontinuerligt 10 37.04%
              NEJ - väldigt sällan 4 14.81%
              NEJ - aldrig, inte intresserad 0 0%

vad är mest
              dagligen
              eller
              kontinuerligt ?
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Jag får svara lite som Wilhelm - det som dyker upp på skärmen läser och tar jag del av - men jag scrollar också nästan alltid ner och kollar in köp och sälj (köper dock sällan!!) Använder mig också relativt ofta av länkarna till rabattaffärer som jag brukar besöka för att kolla erbjudanden etc.

Sedan använder jag också ofta "senast i/på? forumet" och klickar mig in/vidare där.

Jag tycker det känns som en bar sida - kanske skulle utrymmet för senaste ämnen utökas något - det känns som om vissa ämnen försvinner snabbt även om man som jag är inne ganska/väldigt ofta. Men som sagt, i princip är jag helnöjd.
                MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

Jag tycker att reklambannern skulle vara utanför det forumspecifika, det vill säga ovanför istället för mitt i och som en delare för det forumspecifika. Den är lite för påträngande även fast den naturligtvis är en viktig del.

Den översta listen med egentligen allt som hör forumet till i form av "rullgardiner" skulle vara mer självklar ihop med övriga delar av förstasidan.

.... men det är ju bara min syn på hur förstasidan skulle vara utformad. I övrigt så är det ju en kraftig förbättring mot tidigare på alla punkter!!

Mvh Jari

Kommentar

• Koi-fantast
                    Användare
                    • November 2007
                    • 555

Forumet

På forumet skulle jag önska att det automatiskt rullades upp fler trådar, ev från senaste året/månaden så kan man minska sökfältet om man vill. Som det är nu så blir det onödigt klickande om ingen skrivit något det senaste dygnet. Jag efterlyser också fler bilder. En bild säger mer än tusen ord.. Jag har varit mer aktiv på zoopet pga av detta trots att det finns mer kunskap här, men andra kanske har andra erfarenheter. Tack för mig, jag är ny här. :-)
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
                    http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av patriks155
                      Rent spontant tycker jag att köp och sälj ska byta plats med "bli medlem". Då tror jag köp och säljmarknaden blir mer uppmärksammad. Nu tror jag överlag att många missar annonserna iom att dom står längst ner. Medlem tror jag man blir ändå om man är intresserad eller vill oavsett om den ligger längst upp på skärmen när man klickar sig in på sidan. Bara en idé från mig.

Annars gillar jag sidan i övrigt!
                      Instämmer helt & hållet med patriks inlägg

Kommentar

Arbetssätt...