Julklappstips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Julklappstips

    Gud förbannat, nu har man skjutit upp denna mardröm till sitt yttre. Är det något som jag är dålig på så är det just att handla saker till andra människor. Presentkort känns så otroligt opersonligt och tråkigt. Sen är jag inte en sådan norrlandsmulle som kan sätta sig ner på stubben och hyvla till mig en smörkniv! Hellre köper jag 40 trisslotter till hela släkten.

    Så..

    Till Far? Köpte en skjorta och slips förra året..han har inte öppnat kartongen än..

    Morsan? En apelsinpress i stål...rostade sönder och fick inte byta till en ny.

    Syskon? En popcornskål med godis...försvann kvickt och den lyckan var borta på 2 minuter...

    Mormor? Glömde bort henne förra gången...


    God Jul
    Mvh Alex
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    #2
    Jag har gett bort några akvarier (såna där små kit med "alltiett" på ca 60 liter) men de har inte startats upp än men det e ju tanken som räknas...
    Annars finns det Alladin på macken ju.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      #3
      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
      Gud förbannat, nu har man skjutit upp denna mardröm till sitt yttre. Är det något som jag är dålig på så är det just att handla saker till andra människor. Presentkort känns så otroligt opersonligt och tråkigt. Sen är jag inte en sådan norrlandsmulle som kan sätta sig ner på stubben och hyvla till mig en smörkniv! Hellre köper jag 40 trisslotter till hela släkten.

      Så..

      Till Far? Köpte en skjorta och slips förra året..han har inte öppnat kartongen än..

      Morsan? En apelsinpress i stål...rostade sönder och fick inte byta till en ny.

      Syskon? En popcornskål med godis...försvann kvickt och den lyckan var borta på 2 minuter...

      Mormor? Glömde bort henne förra gången...


      God Jul
      Köp en sax till far, så han kan öppna paketet han fick förra julen.
      Köp en ny press till morsan + nåra kilo apelsiner.
      Köp refillförpackning godis till skålen till dina syskon.
      Mormor får du inte glömma denna jul. Köp nåt riktigt mysigt till henne.
      En gungstol?
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • jannemannen
        Användare
        • July 2004
        • 306

        #4
        Vad du än gör ! Köp inte Trisslotter ! Vore det inte lite jobbigt om någon vann 25.000 i 25 år ? Den enda jag skulle unna det utan att blinka vore till min egna son !

        Till folk som gillar mat: Plankor att göra plankstek på, Ngn bra kock-kniv, En mortel, matlagningsböcker...

        Till folk som gillar teknik: Kanske "Världens snabbaste motorcyklar" av Roland Brown. , Verktyg ?

        Till folk som gillar att ta ett glas då och då : En mixer som klarar isbitar ! Då kan man göra Frozen Margarita's !

        (och mycket annat !)

        Till alla: Kanske en premunation på ngn passande tidning ? Passande bok ?


        Mvh/Janne

        God Jul !
        Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

        Kommentar

        Arbetssätt...