If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej Kenneth
Det borde inte vara några problem, men då kommer den delen av "plastknuten" att sticka ut i stället.
Skall du sänka bänken får du nog ta loss de bitarna som sitter mellan knutarna på benen och kapa dessa till lämlig längd.
Håkan
Västervik
Håkan
Västervik
Tur att folk har olika intressen annars skulle det bli så trångt i zoobutikerna..........
Har du tänkt på den delen av knuten som är inne i alu-profilen?
Jag tror att den delen är 3-4 cm men det varierar nog med olika fabrikat.
Sedan går det ju att byta knutarna till likadana som är i överkant och på så sätt få en helt fyrkantig bänk utan ben.
Knutar brukar glasmästarna ha om det kan vara ett alternativ.
En fråga: Blev det några yngel av sandcilkiderna som du sa hade lekt när jag var på erat möte innan jul?
Håkan
Västervik
Håkan
Västervik
Tur att folk har olika intressen annars skulle det bli så trångt i zoobutikerna..........
Aha, jag som trodde knuten var slät i nederkant. Jag får undersöka knutarna närmare tror jag bestämt, fast det blir nog lite svårt eftersom det är 720 liter vatten i burken.
Mina Enantiopus melanogenys? Jodå, jag fick totalt 20 stycken yngel i kullen. Tyvärr decimerades kullen under julhelgen då jag lämnade bort matningen till en kompis som matade med räkmix. De hade nog behövt artemia ett par veckor till. Nu är de sju stycken som verkar klara sig finfint.
Kom gärna igen. Nu i februari håller Lars föredrag om Malawisjön.
Tråkigt med ynglen men det är ju sån som tyvärr händer.
Jodå ,jag kommer på så många möten jag kan.
Nu när man är medlem så kan man ju alltid tävla mot tidigare nämd Lars.
Jag har i alla fall betalt in medlems avg.
Så jag hoppas att det fungerat.
Håkan
Västervik
Håkan
Västervik
Kommentar