Debatt kring Ciklidbladet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • August 2002
    • 8616

    #31
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Hej, bråkar inte alls. Har bara fått massa olika datum och ville få ett bestämt datum.
    Hej Alex

    Ber om ursäkt!

    Deadline-datumet hade tydligen inte ens framförts här tidigare. Men nu har jag startat en tråd om nr 1 och kungjort deadline.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • dinajel
      Användare
      • November 2004
      • 569

      #32
      Ursprungligen postat av LN
      O då kan man helt enkelt saxa in två tre forumstrådar. Kanske inte i sin helhet men väl väl valda delar.
      Helt enkelt skapa en plattform som funkar för alla NCS medlemmar.

      Sen borde NCS bli mera sedda både här och i tidningen.
      Ja menar vi är en "liten" förening men är utspridda över en enorm yta.

      Ciklidbladet borde kunna funka bättre som kittet som håller oss samman. Idag är Ciklidstämman vår gemensamma nämnare, men där borde forumet och tidningen funka ännu bättre.
      Jag spinner vidare lite på Larrys idéer.

      I en annan förening jag är med i har man börjat ha en "forumsida" i medlemstidningen. Det är helt enkelt en sida där dom har plockat ut dom två, tre bästa, intressantaste eller roligaste inläggen. Det fungerar bra som reklam för forumet, plus att de som inte är med på forumet ändå får lite hum om vad som avhandlas där.

      Det kanske vore en idé för CB. Att man har en forumsida där man antingen saxar in enskilda inlägg, eller kanske en sammanfattning av dom mest intressanta trådarna? Det skulle kunna bli en bra länk mellan CB och forumet.

      I övrigt kan jag bara instämma med många andra som skrivit i denna tråd att det allra roligaste och intressantaste att läsa är hemma-hos-reportage.

      Överhuvudtaget borde "vardagsakvaristiken" lyftas fram mer än den gör nu. 95% av ens tid är ändå vardagen och det är från sådana artiklar man kan få inspiration till sin egen vardag. Det skulle iallafall intressera mig mer än 14 sidor artbeskrivningar av Crenicichla...
      Daniel Andréasson

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #33
        Precis bra mening dinajel.
        En forumssida där någon/några trådar är direktkopierade in i tidningen borde inte vara omöjligt att göra.

        Jo eftersom även ja sitter här o efterlyser hemmahos artiklar så måste ja fåihop minst två kring mitt eget akvariebygge.

        Faktum är att det är en riktig kick att få något man själv knåpat ihop publicerat så att många kan läsa det. O mina bilder till haveriartikeln var tagna med en helt vanlig pocketkamera o insända precis så. Så att man behöver ingen proffskamera utan det går bra med vad man får tag i.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • August 2002
          • 8616

          #34
          Flyttade tråden

          Hej

          Flyttade denna tråd till avdelningen Föreningsinformation. Där syns den bättre, och kommer upp på listan på Förstasidan.

          Hoppas det var ok.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #35
            Kanon kanske vi får mera åsikter i detta ämne
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            Arbetssätt...