Blanda Troffar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • February 2006
    • 1214

    #16
    Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • tezz
      Användare
      • February 2006
      • 1069

      #17
      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
      Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.
      Tror det kan funka i och med det blir så många och att dom varit i karet så kort tid

      Kommentar

      • slusken

        #18
        Ursprungligen postat av Falköping Andreas
        Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.
        Jasså du tror att det blir svårt med en grupp vuxna individer. Om man ska köpa yngel. Vilken storlek bör de vara för att kunna gå tillsammans med de vuxna?

        Kommentar

        • slusken

          #19
          Ursprungligen postat av tezz
          ca 25st en tredjedel hanar resten honor
          Menar du 25st nya eller 25st med de jag redan har?

          Kommentar

          • tezz
            Användare
            • February 2006
            • 1069

            #20
            Ursprungligen postat av slusken
            Menar du 25st nya eller 25st med de jag redan har?
            sammanlagt 25st

            Kommentar

            • slusken

              #21
              Ursprungligen postat av tezz
              sammanlagt 25st
              Phu! Började bli en aning svettig när jag tänkte på hur stort hålet i plånboken skulle bli!!

              Kommentar

              • Falköping Andreas
                Användare
                • February 2006
                • 1214

                #22
                gjärna över 5cm men inte större än 8 iaf.
                http://www.skovdeaf.se/

                Kommentar

                • slusken

                  #23
                  Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                  gjärna över 5cm men inte större än 8 iaf.
                  Ja men då ska det nog lösa sig. Jag har fullkomligt blivit neröst med tips om folk som vill sälja. Bra ställe att lägga ut krokar på det här.
                  Får väl passa på att tacka för alla tips, goda råd och tänkvärda ord som ni alla har bidragit med. Har lärt mig mer på några få timmar här än vad jag kunnat läsa mig till på flera veckor!

                  Mvh
                  Jim!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...