Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.
Blanda Troffar?
Kollaps
X
-
-
Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.Kommentar
-
Jag skulle försöka tillföra yngel till gruppen.... att blanda i nya stora fiskar till dina befintliga är i stort sett hopplöst.. ja kanske ett gäng honor skulle funka men inte några hanar. Köper du yngel så växer de upp i gruppen och skaffar sig sin rang allt eftersom. Köper du stora fiskar så skulle jag rekomendera att du släcker karet och lägger ett täcke över karet så det blir mörkt de första dagarna då ser de inte varandra på samma sätt och de är lugnare. sedan när du väl tänder karet så är lukt mm samma på dom och risken för besvär minskar men inget är garanterat.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ja men då ska det nog lösa sig. Jag har fullkomligt blivit neröst med tips om folk som vill sälja. Bra ställe att lägga ut krokar på det här.
Får väl passa på att tacka för alla tips, goda råd och tänkvärda ord som ni alla har bidragit med. Har lärt mig mer på några få timmar här än vad jag kunnat läsa mig till på flera veckor!
Mvh
Jim!Kommentar
Kommentar