Kom nyligen över en grupp av dessa på 8st individer. De största i gruppen är ca 9cm och de minsta ca 7cm. Har dom i ett 160L Yngelakvarium just nu. Undrar om hur många man skall ha minst för att hannarna skall färga ut lättare. Troligen släpper jag i dom i mitt halpis, alunocara akvarium snart. Kan dessa trivas i ett mbuna kar? Hannarna har inte börjat färga än, har haft dem i ca 3 veckor. Vad jag hört av han jag köpte dem av härstammar dom från vår kära vän Deelays avelsgrupp som han köpt ifrån Tyskland
Protomelas Taeniolatus Hinderi "Red Empress"
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kom nyligen över en grupp av dessa på 8st individer. De största i gruppen är ca 9cm och de minsta ca 7cm. Har dom i ett 160L Yngelakvarium just nu. Undrar om hur många man skall ha minst för att hannarna skall färga ut lättare. Troligen släpper jag i dom i mitt halpis, alunocara akvarium snart. Kan dessa trivas i ett mbuna kar? Hannarna har inte börjat färga än, har haft dem i ca 3 veckor. Vad jag hört av han jag köpte dem av härstammar dom från vår kära vän Deelays avelsgrupp som han köpt ifrån TysklandChrister Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
Red Rainbow- Kapere -
Jag tycker dom färgar ut var man än har dom, mbunas eller lugnare happlisar verkar inte ha någon större påverkan så länge det inte finns någon som konstant terrar dom.Kommentar
-
Tack för svaren, lägger dom där jag har mest plats då
Deelay har sett några av dina "diamanter" av denna fisk, kan inte glömma hur snygga dom är.Senast redigerad av Mattias777; 05 December 2007, 00:59.Kommentar
-
Jag måste ge Christer en eloge för dom fina hanarna =)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar