L046

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

Ursprungligen postat av discusred
    Om det är någon du känner, så fråga han om du hämta dom när dom har kommit över 4 cm. Tråkigt om någon skulle dö, dumt och chansa.

Varför skall du sälja vidare några stycken och bara behålla några själv? tycker det är tråkigt att en sån här fin fisk är till för tjäna pengar (om det är nu så).

Skulle aldrig sälja någon av mina till någon som enbart vill ha den som status fisk. Och inte kan så mycket om fisken.
    Har kollat på dem länge 5000:- kanske inte är mycket pengar för dig men för mig är det så.. Och helst skulle jag ju då vilja ha alla kvar såklart. Och det är inget jag vill tjäna massa på utan då säljer jag ju för samma belopp som jag lagt ut. Nu ser det ut som jag ska byta ett 540L mot 5st malar kan ju vara ett rimmligt byte och då kommer jag givetvis behålla dem alla, men de var som sagt för små nu så vi får vänta ett tag.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Akvarieprofilen
      Det är en jag känner som har dem
      --------------------------------------------------------------
      det förändrar en del, man ska vara snäll mot sina vänner
      lycka till töm kassaskåpet köp många
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• discusred
        Användare
        • June 2004
        • 851

Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
        Har kollat på dem länge 5000:- kanske inte är mycket pengar för dig men för mig är det så.. Och helst skulle jag ju då vilja ha alla kvar såklart. Och det är inget jag vill tjäna massa på utan då säljer jag ju för samma belopp som jag lagt ut. Nu ser det ut som jag ska byta ett 540L mot 5st malar kan ju vara ett rimmligt byte och då kommer jag givetvis behålla dem alla, men de var som sagt för små nu så vi får vänta ett tag.
        Det var inte alls så menat! Som jag skrev "om det är så " inom parantes. Ber om ursäkt om det blev så tolkat.
        Svårt och förklara ibland genom text i forum, vad man menar. hjärnan menar en sak, och text blir annat!

Det är menat lite mer som jag tänker, om jag skall börja sälja fisk. Och det gäller inte bara Zebra (men är extra känslig om den )
        Som jag skrev i första inlägget, det är och bra gratulera, ett kanon kap!! Och be din vän hålla dom ett tag till, till dig!

Kommentar

• discusred
          Användare
          • June 2004
          • 851

Här är bild på en 4cm Zebra, den går i sällskapskar med andra fiskar.Tänk på att ha väldigt gott om gömställen och att den får mat, dom är inte alls tuffa på att roffa åt sig mat.

Kommentar

• Cichlidaholic
            Användare
            • June 2005
            • 1103

Ursprungligen postat av discusred
            Här är bild på en 4cm Zebra, den går i sällskapskar med andra fiskar.Tänk på att ha väldigt gott om gömställen och att den får mat, dom är inte alls tuffa på att roffa åt sig mat.
            Riktigt snygg.. Tanken är att köra dem i ett av mina 240kar kommer gå mycket yngel där som skitar ner så de lär nog få i sig ett o annat. Sen kanske man kan få köpa några av dig med o få in färskt blod eller de kanske kommer från samma ställe.
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

Arbetssätt...