L046

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

L046

Vart erbjuden att köpa L046 för 500:- vid köp av 10st alltså 5000:- Tänkte höra om det låter vettigt. Och om det fortfarande går att hitta dessa nånstans till en bra penning eller om detta är billigt nog, vet att det förekommit mycket dyrare.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • drd
    Användare
    • December 2004
    • 1112

Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
    Vart erbjuden att köpa L046 för 500:- vid köp av 10st alltså 5000:- Tänkte höra om det låter vettigt. Och om det fortfarande går att hitta dessa nånstans till en bra penning eller om detta är billigt nog, vet att det förekommit mycket dyrare.

Kan du skaffa 10 till mig oxå för dom pengarna ?

Det är helt ok pris för zebraplecko om dom inte är för jäkla små, dom bör helt vara 4 cm stora för att kunna flytta utan stor risk för att dom dör.
    // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Danne_K
      Användare
      • February 2006
      • 777

Jag tycker att det låter som ett bra pris. Jag vet då inte av något ställe dessa går att få tag idag. Tror att dom är väldigt svåra att få tag på numera. om du inte ska ha dom får du gärna skicka mig ett pm för jag skulle vara intresserad.

Kommentar

• pontus
        Användare
        • October 2003
        • 514

som sagt, bara dom inte är 2 cm, ska man pröjsa 500 kr /st ska dom va i fin storlek, annars är det ett dåligt skämt , köpte en 7cm privat för 200 spänn i förra veckan, det tycker jag är lagom pris
        MVH / Pontus
        Passenger on Planet Earth:
        Pet.macro nsumbu
        Pet.moshi ikola
        Pet.Trewavasae
        Pet.Bulu-Point "Red"
        Pet.orthognathus tricolor mvuna
        Pet.Longola
        Tr.Ilangi
        Tr.Muzi
        Tr.Katonga
        Neo.Leleupi

Kommentar

• olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

Ursprungligen postat av pontus
          som sagt, bara dom inte är 2 cm, ska man pröjsa 500 kr /st ska dom va i fin storlek, annars är det ett dåligt skämt , köpte en 7cm privat för 200 spänn i förra veckan, det tycker jag är lagom pris
          MVH / Pontus
          Bara att gratulera, han som sålde den har uppenbarligen inte haft en aning om vad han satt på......men grattis till dig, kan tipsa dig om att i Tyskland t.ex tar dom 100 Euro för 2 cm. 500 spänn är ett topppris som jag gladeligen hade tagit 30 stycken på studs om någon hade erbjudit detta.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Cichlidaholic
            Användare
            • June 2005
            • 1103

Ursprungligen postat av pontus
            MVH / Pontus
            Det var bra pris det, odlar du pontus? Vet ej riktigt storlek fanns både små o större men tippar på att de var mellan 2-4cm. Ska kolla med han, kan ju sälja vidare av dem sen när de växt till sig lite vet inte hur många man behöver o hur det är med dödligheten på dem synd om ja säljer alla o behåller 4 eller nått o så dör de =/

Min Hemsida

På min Zoon

Kommentar

• discusred
              Användare
              • June 2004
              • 851

Det är ett kanon pris!!!
              Bara och gratulera, så billigt kan inte jag få dom.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Är du säker på att det är L46 det brukar inte gå att uppbringa 10st
                och alla som har vet värdet på dom
                samt att det finns några snarlika som ibland säljs som Sebrapleco
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• discusred
                  Användare
                  • June 2004
                  • 851

Låter lite konstigt att någon säljer 10 stycken till ett sånt pris, har han så många borde han veta att han kan få för dom.

Kommentar

• Cichlidaholic
                    Användare
                    • June 2005
                    • 1103

Ursprungligen postat av discusred
                    Låter lite konstigt att någon säljer 10 stycken till ett sånt pris, har han så många borde han veta att han kan få för dom.
                    Det är en jag känner som har dem ska även byta lite saker mot dem så jag tror nog han vet vad de är värda =) Frågan är bara hur pass många som kan tänkas dö bort eller klarar de sig bra?

Min Hemsida

På min Zoon

Kommentar

• pontus
                      Användare
                      • October 2003
                      • 514

Odlar inte just nu , just för att dom är lite mariga och få tag på, men jag skulle aldrig köpa jätte små djur just för att dom är lite känsliga, 2 cm har dom ju just blivit av med gule säcken så att köpa larver för 1000kr /st skulle jag inte göra om jag inte va ekonomiskt oberoende, 500 kr är bra pris tycker jag om dom har några fler cm iaf 4 cm tycker jag , och föresten finns det väl inte någon andledning att sälja 2cm larver, då vet man som någon skrev inte vad man håller på med ;D

MVH / Pontus
                      Passenger on Planet Earth:
                      Pet.macro nsumbu
                      Pet.moshi ikola
                      Pet.Trewavasae
                      Pet.Bulu-Point "Red"
                      Pet.orthognathus tricolor mvuna
                      Pet.Longola
                      Tr.Ilangi
                      Tr.Muzi
                      Tr.Katonga
                      Neo.Leleupi

Kommentar

• discusred
                        Användare
                        • June 2004
                        • 851

Om det är någon du känner, så fråga han om du hämta dom när dom har kommit över 4 cm. Tråkigt om någon skulle dö, dumt och chansa.

Varför skall du sälja vidare några stycken och bara behålla några själv? tycker det är tråkigt att en sån här fin fisk är till för tjäna pengar (om det är nu så).

Skulle aldrig sälja någon av mina till någon som enbart vill ha den som status fisk. Och inte kan så mycket om fisken.

Kommentar

• drd
                          Användare
                          • December 2004
                          • 1112

Ursprungligen postat av discusred
                          Om det är någon du känner, så fråga han om du hämta dom när dom har kommit över 4 cm. Tråkigt om någon skulle dö, dumt och chansa.

Varför skall du sälja vidare några stycken och bara behålla några själv? tycker det är tråkigt att en sån här fin fisk är till för tjäna pengar (om det är nu så).

Skulle aldrig sälja någon av mina till någon som enbart vill ha den som status fisk. Och inte kan så mycket om fisken.

Patrik du tänker på mig när dina små har blitt 4 cm va ?
                          Du vet jag är på jakt
                          // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• discusred
                            Användare
                            • June 2004
                            • 851

Här är två foton på, 2cm Zebra.
                            Känsliga än, vattenbyte varje dag ger jag dom i den storleken.

Kommentar

• discusred
                              Användare
                              • June 2004
                              • 851

Ursprungligen postat av drd
                              Patrik du tänker på mig när dina små har blitt 4 cm va ?
                              Du vet jag är på jakt
                              Yes, men få lite fler kullar till, så det blir en bra tillväxt först

Kommentar

Arbetssätt...