Bedrövad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • May 2005
    • 204

    Bedrövad

    Har haft en bedrövlig eftermiddag. Skulle flytta på några stenar i mitt 400 liters kar idag och resultatet blev 4 döda fiskar. Hade en typ av snäckskal i akvariet, i storlek av en större handflata dit 4 fiskar tog sin tillflykt då jag stökade i akvariet. Efter jag var klar med möbleringen saknade jag 2 stycken leptosoma jumbo och 2 synodontismalar. När jag sedan lyfte på snäckan låg de 4 där döda. Känner mig grymt nedstämd, har skickat snäckskalet all världens väg och sörjer att jag inte skall få se ynglen som leptosomahonan gick och tuggade på, eller att få sen den döda leptosomahannens slutgiltiga färgsättning. Malarna såg man inte så mycket av, men de har varit med i många år, man visste att de låg och lurade bakom en sten.

    Skit, skit, skit känner jag.

    En sorgsen Peter
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Jag lider med dig!

    Mycket tråkigt när sådant händer. Tänk om man kunde få saker o ting ogjort nångång.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Oj..beklagar verkligen. Hur kunde de dö?

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #4
        Tryckte du ner snäckan ordentligt.

        Har hänt mig oxå när ja skulle rätta till en rot. En finfin L-mal dog tvärt.

        Förstår att du är förbannad, för att ja blir själv riktigt arg när ja klantar mig så att någon av mina fiskar dör.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Sörjer med dig. Det finns inget värre än när man själv tar död på sina firrar.

          Som en tröst kan jag berätta att jag lyckades med konststycket att klämma fast en VF Rhamphochromis esox på 40cm innanför en filtermatta-gavel för ett tag sedan. Han satt där i ett dygn innan jag såg misstaget, men då var det för sent.
          Tony Englund

          Kommentar

          • Pejan
            Användare
            • May 2005
            • 204

            #6
            Tack för omtanken. Snäckan låg till stor del begravd under sanden och tydligen gick det att ta sig in under den. Måste ha täckt in/utgångarna med sand då jag höll på och pulade i karet och jag vet inte, men antar att de dog av syrebrist där under. Man önskar som sagt att man kunde haft det ogjort och förbannar sig själv för att man styrde till det så illa.

            Skönt dock med denna förening där man kan få lite avlastning mitt i bedrövelsen.

            Hälsar

            Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...