Demasoni
Kollaps
X
-
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Dom vi brukar ha är mindre än 10% dåliga band
Vad gör ni med de andra då? spollar ni ner dem eller ger ni bort dem?Senast redigerad av rent vatten; 01 December 2007, 01:45.Kommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
Dom vi brukar ha är mindre än 10% dåliga band
en fråga tog du livet av övriga 27 st
Idag har jag inte många med dåliga band på mina yngel. Men det tror jag beror på min gallring tidigare, och att jag har köpt Demasoni från 3 håll.
Min erfarenhet utav demasoni det är att i princip 95% av alla hannar får perfekta band, men det är väldigt få honor som får perfekta band,
Men däremot dom som får avbrutna band dom är till 95% honor. men det kan självkart skilja på olika fångsställe.JanneKommentar
-
Hur många har du som är honor av dom 13 du har kvar.
Min erfarenhet utav demasoni det är att i princip 95% av alla hannar får perfekta band, men det är väldigt få honor som får perfekta band,
Men däremot dom som får avbrutna band dom är till 95% honor. men det kan självkart skilja på olika fångsställe.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Frågan om "dåliga" band på demasoni har ju varit uppe tidigare, men kan ju aktualiseras igen. Vad är dåliga band och varför skulle dessa fiskar vara sämre?Kommentar
-
Jag har sett en del Demasoni med "defekta" band på sista tiden. Två lodräta band som går ihop till ett V eller Y, oftast bara på ett ställe på fisken. Hur skall vi se på sådana Demasoni? Är det fiskar som borde gallras ut av odlare, så att de inte kommer ut i handeln? Vad tycker ni? Vad beror det på, att dessaKommentar
-
Säg så här hos mig är det en oslipad diamant
den behöver putsas
jag låter kunden avgöra
hur skulle det annars se ut ta tex alla växter är man pedant kanske ingen duger och jag vill inte slänga 800 plantor
men för alla andra så finns massa mysiga växter till alla biotoperjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Säg så här hos mig är det en oslipad diamant
den behöver putsas
jag låter kunden avgöra
hur skulle det annars se ut ta tex alla växter är man pedant kanske ingen duger och jag vill inte slänga 800 plantor
men för alla andra så finns massa mysiga växter till alla biotoperKommentar
-
tappa nu inte fattningen
förstår du inte om jag skulle ta bort 10% dåliga så kommer en messersmith som du och säger att ytterligare 10% är undermåliga och detta skulle pågå i all evighetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag tänker inte diskutera mer mer dig, för du ger inget ytbyte
för mig.Kommentar
-
Men åter till frågan angående antal. Om jag vore du så skulle jag satsa på 20 om det vore ungdjur , är det vuxena så skulle jag nöja med 10-15st.Kommentar
-
Besserwisser heter det men sak samma sluta kasta skit här på forumet diskussioner är en sak men att börja kalla folk för olika saker är väll inte speciellt moget? Känns ju mer som en lekskola här på forumet.4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Nu är det ju så att om det kommer hem VF så är 90% av fiskarna med brutna band os. Och vem skulle säga att en VF är dålig bara för den har ett brutet band... nä inte jag iaf. avkommer efter dom kan man ju om man vill gallra lite på om så önskas för o uppnå "perfekta" band men det här med perfekt är något som vi fått för oss och inget fisken valt.Kommentar
Kommentar