If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Din hälsa är allt för oss. Vi är här när du är sjuk & när du vill vara frisk. Handla egenvård & hämta ut recept i butik eller online på nätet med snabb & fri frakt.
Eheim har ju också en silikonspray för att smörja rörliga delar, kan man ha någon annan ej originalspray?
Mvh
Leif
Senast redigerad av leab; 30 November 2007, 09:42.
Hej, frågan var om man kan ta någon annan spray än Eheims egen pga kostnaden. Måste smörja tex låsarmen på slanganslutningen på ett 2028 ytterfilter.
Mvh
Leif
OK. Problemet är att man kommer inte åt där med matolja. Det är ju på utsidan och Eheim har ju en originalspray för ändamålet, men den är så dyr, därav frågan.
/Leif
OK. Problemet är att man kommer inte åt där med matolja. Det är ju på utsidan och Eheim har ju en originalspray för ändamålet, men den är så dyr, därav frågan.
/Leif
Men köp en liten blomsprayflaska som du fyller med matolja istället för vatten såpass att du får upp ett tryck i den. Strålen kan du ju justera. Tror nog att med lite fantasi blir det riktigt bra...och billigt.
OK, nu har jag putsat o fejat så i morgon ska jag köra igång det nya filtret med gammalt filtermaterial. Vad jag la märke till när jag provade det igår var att det är knäpptyst
Kommentar