Satt och funderade över något som Malawijanne skrev i tråden om GCGs auktion.
Vad är egentligen en fisk värd om inte det man får för den? Då menar jag inte Jannes nya fiskar utan rent generellt. Ta bara tv-programmet Lyxfällan på TV3. När de säljer alla svindyra hifi-prylar får man ju inte mer än vad folk vill betala. Det är väl så även med fisk? Drar du upp en kull med M.estherae eller C.caeruleus så blir väl dessa inte mer värda än vad köparen är beredd att betala?
Vad tycker du?
Ja då är man hemma från auktionen, jag tackar göteborgs ciklidgrupp för en väl genomförd auktion, det var som vanligt proffsigt.
Det som var nytt för detta året att utgångsbudet var 30 kr, det tyckte jag var kanon, för att det drev upp priserna en del.
Ja vad köpte jag, 4 st Acei för endast 80 kr och 4 st maisonizebra för 40kr,det är nästan så man skäms.
Ja tyvärr så kom malawi, som vanligt inte upp till vad dom är värda denna gången heller.
Vad lämnade jag in till auktionen denna gången, tyvärr inget, men kanske nästa år ska jag ta med mig lite.Janne
Det som var nytt för detta året att utgångsbudet var 30 kr, det tyckte jag var kanon, för att det drev upp priserna en del.
Ja vad köpte jag, 4 st Acei för endast 80 kr och 4 st maisonizebra för 40kr,det är nästan så man skäms.
Ja tyvärr så kom malawi, som vanligt inte upp till vad dom är värda denna gången heller.
Vad lämnade jag in till auktionen denna gången, tyvärr inget, men kanske nästa år ska jag ta med mig lite.Janne
Vad tycker du?
Kommentar