Nu drar vi till Västafrika!
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Ville bara säga hej nu när vi är framme och har kännt av atmosfären. Klistrar in mitt inlägg från resdagboken.
Nu har lagt oss tillrätta här nere och allt är frid och fröjd. Förutom alla bumsters som hela tiden ropar - på svenska - att de kan hjälpa oss. Det märks ganska väl att Gambia har varit ett svenskt charterresemål väldigt länge. Många här kan hälsningsfraser på svenska och några få vi pratat med kan svenska "flytande". Det är väldigt turistiserad och tillrättalagt. Dock inte utseendet på turiststråket som väldigt afrikanskt. Det ligger bråte lite överallt och det finns små shoppar med "egenhändigt gjorda" saker som ligger tätt packade inpå varandra.
I morgon ska vi till Dakar, Senegal. Det blir över helgen. Det vi ska göra där är framförallt att åka dit rallyt går i mål (Den rosa sjön) och ön Goree som användes vad jag förstår till utkörsport för slavhandeln. Hit fördes folk som sedan såldes och skickades iväg med båt som slavar. Idag är det en turistfälla.
Det absolut bästa stället att hålla till på är i skuggan. Med en cola i handen.
Vänta er ingen fint solbränd Robin när jag kommer hem. Jag håller mig borta från solen så gott det går. Det är tokigt varmt i solen medans det är ganska behagligt i skuggan, man fryser inte.
Tyvärr har jag inga bilder att visa men tror mig kunna fixa det snart. Är dock inte helt säker men tekniken finns.
Nä, nu ska jag surfa runt lite och skriva jobbiga inlägg på forumen.
Ha det bra så länge!Senast redigerad av Robin; 29 November 2007, 18:50.Mvh
RobinKommentar
-
Roligt att höra från er
Tat lugnt med drinkarnaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar