If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nån som vet vart man får tag i sånna här ?
Copadichromis trewavasae "Mloto ivory-Lupingo"
Nån som har fakta om dessa ????......
// Magnus
Kent har dom som sagt oftast hemma. Nackdelen med dessa fiskar (enligt min mening) är att dom tycks vara känsligare än andra Copadichromisar. Mina kom aldrig igång trots lugn tillvaro och goda förhållanden utan magrade av och dog en efter en. Kent brukar ha dom tyska varianterna med grymt fina färger kostar ca 295:-/paret strl.6-8 cm
Lycka till
Ps. Kanske dyker det upp någon Ivory Head på auktionen i morgon..ds
Christer Antonsson
1800 liter Troffar:
Ikola
Pemba
Duboisi- Mazwa
Red Rainbow- Kapere
Håller med Christer, dom verkar vara känsliga. Mina har dött i omgångar, bara lekt en gång. Men jag har också hört andra som det går friktionsfritt för.
Kent har dom som sagt oftast hemma. Nackdelen med dessa fiskar (enligt min mening) är att dom tycks vara känsligare än andra Copadichromisar. Mina kom aldrig igång trots lugn tillvaro och goda förhållanden utan magrade av och dog en efter en. Kent brukar ha dom tyska varianterna med grymt fina färger kostar ca 295:-/paret strl.6-8 cm
Lycka till
Ps. Kanske dyker det upp någon Ivory Head på auktionen i morgon..ds
Otusan då.... Tråkigt att den verkar vara så känslig då.... föll pladask för den fisken... så läcker... Kanska ska tänka om lite då...
Kommentar