Stormöte i Malmö den 21/11

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Tack för ett trevligt möte och intressant föredrag! Som Jonnhy skrev, alltid kul med reseföredrag till djupa djungler och nya fiskarter man själv bara drömmer om att se.

Igår hade jag också tur med lotteriet och kom hem med tre fina vinster, bla ett par Pelvichachromis (kommer inte ihåg fångsorten nu) som kommer passa fint i mitt västafrikakar.
    Ja hur gick det, vem vann odlarpriset.
    Jag är ju helt övertygad att det var Ola, som van ciklidodlare kan det väl inte vara så svårt att vinna det priset, med den konkurrensen, och jag tror han vann det för att han har odlat en malJanne

Kommentar

• Johnny_1
      Användare
      • October 2003
      • 313

Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja hur gick det, vem vann odlarpriset.
      Jag är ju helt övertygad att det var Ola, som van ciklidodlare kan det väl inte vara så svårt att vinna det priset, med den konkurrensen, och jag tror han vann det för att han har odlat en malJanne
      Janne,,där var tyvärr inga ciklider med i den tävlingen och det var jämt som attan i tävlingen och det var MAF`s Magnus Pettersson & Jesper Flygare som vann odlingstävlingen med en sorts halvnäbb.

Olas malar blev 2:a & fyra om jag hängde med rätt.
      www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av Johnny_1
        Janne,,där var tyvärr inga ciklider med i den tävlingen och det var jämt som attan i tävlingen och det var MAF`s Magnus Pettersson & Jesper Flygare som vann odlingstävlingen med en sorts halvnäbb.

Olas malar blev 2:a & fyra om jag hängde med rätt.
        Ja man kan inte ha rätt alltid, man får ju vara glad att Ola kom 2a och 4ra,
        Så då får jag gratulera, Magnus Pettersson och Jesper flygare till förstaplatsen.Janne

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Ursprungligen postat av malawijanne
          Ja man kan inte ha rätt alltid, man får ju vara glad att Ola kom 2a och 4ra,
          Så då får jag gratulera, Magnus Pettersson och Jesper flygare till förstaplatsen.Janne

Vad glädjer dig till Olas andra plats då det var jämt jämt mellan de tre första?
          Alla de var lika värdiga vinnare tyckte nog de flesta som var där.

Kommentar

• olaJ
            Användare
            • August 2003
            • 584

Ursprungligen postat av Johnny_1
            Vad glädjer dig till Olas andra plats då det var jämt jämt mellan de tre första?
            Alla de var lika värdiga vinnare tyckte nog de flesta som var där.
            Det är nog för att jag bjudit honom på så många goda öl på våra resor tillsammans.....och inget annat, haha...och jämnt var det, skiljde 1 futtig poäng mellan mig och ettan...men dock en poäng.
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Johnny_1
              Användare
              • October 2003
              • 313

Ursprungligen postat av olaJ
              Det är nog för att jag bjudit honom på så många goda öl på våra resor tillsammans.....och inget annat, haha...och jämnt var det, skiljde 1 futtig poäng mellan mig och ettan...men dock en poäng.
              Då vill Janne nog ha mer öl nästa gång!!!

Japp,,jämt var det men nästa år kanske den extra pinnen trillar över till dig..

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

...eller så har jag kommit igång på allvar och klipper alla priserna. Men, men, jag grattar alla som vann, absolut välförtjänt. Fast det säger något om det skiljer en enda poäng mellan vinnarna - då är det svårbedömt. Har ju varit med och dömt också, och jag måste säga att det har varit attans svårt de flesta gångerna. Även om man har listor till sitt förfogande så finns det annat som spelar roll. Ibland känns det verkligen omöjligt att värdera olika fisk mot varandra. Please, hjälp mig gradera killies mot ciklider... Jo, jo, jag kan kika i listorna, men om killisarna har dubbel kull och cikliderna är på gränsen? Eller tvärtom?

Nah, jag tror nog mest på att odla på. Tävling är lite roligt, men man ska inte ta det på allvar. Odling ska ske för att man vill, enligt min mening. Även om jag inte på allvar tror att någon här tycker något annat.

Annars var mötet himla bra. Trivsamt föredrag som fick mig i tankar. Många tankar, minsann. Får se vart det landar.

Hilsen,

P
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Pelvicachromis
                  Användare
                  • February 2006
                  • 115

Vill bara utbringa ett stort tack till alla som var på mötet.
                  Hade givetvis varit kul om fler slutit upp,men det är inte helt lätt när det är samma kväll som det är landskamp.
                  Givet vis vill vi också tacka Micke Håkansson för mycket intressanta föredrag.

Niclas MAF

Kommentar

Arbetssätt...