Att döda en myt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Hejsan.

Jag vill bara påminna om ett par forumsregler. Jag tar inte ställning till om ni brutit mot dem eller inte.

§13 Om Du lämnar negativa omdömen kring produkter och företag så skall det ske sakligt och konkret. Tänk efter så att det Du påstår är baserat på verkligheten och inte på subjektiva åsikter.

Var alltså försiktiga med hörsägen gällande namngiven butik.

§3 Hånfullt beteende, personangrepp samt spridande av negativ information om/mot enskilda personer...

Var alltså försiktiga med att håna namngivna personer eller ge en så tydlig beskrivning att alla som känner till personen vet vem det är.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Hejsan.

Var alltså försiktiga med att håna namngivna personer eller ge en så tydlig beskrivning att alla som känner till personen vet vem det är.
      Ok, det var dumt av mig att nämna namnet på han som jobbar där. Sorry. Jag tar bort det nu.
      Senast redigerad av Mattias777; 09 September 2009, 13:27.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Mattias777
        Användare
        • November 2006
        • 1493

Här kommer en till myt: Vill du ha fin malawi till ditt akvarium: Köp dom på Bromma Zoo

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

Att blåsa i en fiskpåse ger för mycket koldioxid i påsen så fisken dör.
          Mvh Alex

Kommentar

• HenrikV
            Användare
            • February 2007
            • 697

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
            Så det är därför du alltid har blåsit i påsarna med fisk som jag har köpt av dig...

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Varför ska man blåsa i påsarna
              bra teknik löser allt.
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

Ursprungligen postat av HenrikV
                Så det är därför du alltid har blåsit i påsarna med fisk som jag har köpt av dig...
                Precis. Gör så med varje kund som är från Kiruna och Gällivare. De är ändå på behörigt avstånd.

Christer, vill du ha numret till min chef?
                Mvh Alex

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Ja nu var det ett tag som jag läste sjukvård, men jag tror att luften vi andas innehåller ca 21% syrgas och om vi inandas den så förbrukar vi ca 4% syrgas. så om du blåser i påsen så blir det bara 17% syrgas men om du tar direkt från rummet så blir det 21% syrgas, så visst spelar det roll om du blåser i påsen.
                  Men som Christer skriver använd riktiga grejer, det vill säga säga en syrgastub med 100% procent syrgas, ja då kan du räkna ut själv hur länge du kan ha fisken i påsen.Janne

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

Nu beror det på helt tekniken. Tar man och blåser direkt i påsen med munnen så blir det givetvis mer koldioxid. Tror att håller man bara ett avstånd på 30-40 cm så är det markant skillnad. Det funkar iallafall och fisken överlever.
                    Mvh Alex

Kommentar

• chippog
                      NCS Medlem

• August 2008
                      • 251

1061: informationstäthet i ett (akvarie)forum är hög!
                      1062: vill du hitta bra information om ditt (akvarie)hobby gå in på respektive forum. du kommer att spara massa med tid!!
                      1063: det är särskild effektivt att hålla sig till de långa trådarna, där finns allt du behöver veta (och mycket till...)
                      1064: en (fisk)fototråd i ett (akvarie)forum innehåller nästan bara bilder
                      1065: ett (akvarie)forum ersätter minst en (akvarie)förening
                      1066: på ett (akvarie)forum hittar du en massa likasinnade som med avslappnad attityd, stor tolerans, utan sidohugg, med hög kompetens gärna delar med sig, på ett lättfattat och komprimerad sätt.
                      1067: hålihuvesjukan kan bara fiskar få...
                      1068: när du en gång har hittat det perfekta fiskbestånd i dina kar kommer du aldrig mer att behöve köpa nya fiskar/arter.
                      en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

Ursprungligen postat av chippog
                        1061: informationstäthet i ett (akvarie)forum är hög!
                        1062: vill du hitta bra information om ditt (akvarie)hobby gå in på respektive forum. du kommer att spara massa med tid!!
                        1063: det är särskild effektivt att hålla sig till de långa trådarna, där finns allt du behöver veta (och mycket till...)
                        1064: en (fisk)fototråd i ett (akvarie)forum innehåller nästan bara bilder
                        1065: ett (akvarie)forum ersätter minst en (akvarie)förening
                        1066: på ett (akvarie)forum hittar du en massa likasinnade som med avslappnad attityd, stor tolerans, utan sidohugg, med hög kompetens gärna delar med sig, på ett lättfattat och komprimerad sätt.
                        1068: när du en gång har hittat det perfekta fiskbestånd i dina kar kommer du aldrig mer att behöve köpa nya fiskar/arter.
                        Inte illa - du fick med 8 myter i ett inlägg

Kommentar

• chippog
                          NCS Medlem

• August 2008
                          • 251

tack för blommorna från självaste! tur ingen ser min rodnad...
                          1069: det är hur lätt som helst att gå ut ur en bra akvarieaffär utan att ha köpt någon firre.
                          en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

Discus behöver minst 27grader konstant.
                            Har då själv varit ner några gånger under 20 enda som händer är att dom blir lite slö just efter vattenbytet.

Kommentar

• Marcus Karlsten
                              Användare
                              • January 2013
                              • 318

Man får syrebrist utan växter. Mycket akvariväxter har sålts med den
                              www.marcuskarlsten.se
                              -www.mobelspecialen.se-

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

Ursprungligen postat av chippog

Påminner mig om när en kollega till mig gick in i en fackförhandling för att förlänga en konsult och efter 1 minut så sa han till facket.

Ni måste ju för faan ha hål i huvet om ni tror att...
                                Nu gick det bra i alla fall eftersom de känenr min kollega väl och det fanns lite glimt i ögat (långt där inne)

Så visst kan andra varelser än fiskar ha hål i huvudet.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...