Att döda en myt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

    Är det en myt att Lutt är grön i ansiktet?
    Eller är det en sann bild?

    Kommentar

    • barbapappa
      Användare
      • March 2007
      • 4

      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Guldfisk går bra att ha i en skål för när han simmat runt så har han glömt att han nyss varit där
      underbart den får du 23 med guldkant

      själv har vi en kulfisk som vet att maten finns i frysboxen[/QUOTE]

      det bästa är bara att åka till brommazoo dom skapar nya myter varje dag
      matar du din fisk dom första sju dagarna så dör dem! (ett gott exempel)

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        Ursprungligen postat av barbapappa
        underbart den får du 23 med guldkant

        själv har vi en kulfisk som vet att maten finns i frysboxen
        det bästa är bara att åka till brommazoo dom skapar nya myter varje dag
        matar du din fisk dom första sju dagarna så dör dem! (ett gott exempel)[/QUOTE]

        Sedan är garantin slut

        Att ........alla Barber är elaka
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          Ursprungligen postat av barbapappa
          underbart den får du 23 med guldkant

          själv har vi en kulfisk som vet att maten finns i frysboxen
          det bästa är bara att åka till brommazoo dom skapar nya myter varje dag
          matar du din fisk dom första sju dagarna så dör dem! (ett gott exempel)[/QUOTE]

          Nu är du extra välkommen till
          vårt forum
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • barbapappa
            Användare
            • March 2007
            • 4

            tackar!

            en goding till från brommazoo.

            om din malawi munruvar så är det ett tecken på att den mår dåligt och snart kommer att dö...
            glömde jag säga att den som sa detta påstår sig i vissa sammanhang vara MARINBIOLOG..

            Kommentar

            • Lundensis
              Användare
              • March 2004
              • 2262

              Ursprungligen postat av barbapappa
              tackar!

              en goding till från brommazoo.

              om din malawi munruvar så är det ett tecken på att den mår dåligt och snart kommer att dö...
              glömde jag säga att den som sa detta påstår sig i vissa sammanhang vara MARINBIOLOG..
              Hade han varit limnolog, hade han kanske vetat bättre.

              Kommentar

              • Markie
                Användare
                • September 2008
                • 512

                När bromma zoo ändå är på tapeten. jag fick höra att det inte var nån ide att försöka odla malawi . för utan riktigt solljus så är det tydligen omöjligt att få nån färg på fiskarna .

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • March 2004
                  • 2262

                  Ursprungligen postat av jemmba
                  När bromma zoo ändå är på tapeten. jag fick höra att det inte var nån ide att försöka odla malawi . för utan riktigt solljus så är det tydligen omöjligt att få nån färg på fiskarna .
                  Då det är ju bara att ställa akvariet i fönsterkarmen.

                  Kommentar

                  • Mattias777
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1493

                    Bromma zoo igen: Om man andvänder deras special salt till malawi så behöver man ej byta vatten på flera månader. Om man byter vatten så förstör man den biologiska balansen enligt en anställd på bromma zoo:


                    En anställd där säger att deras Asien impoterade malawi har samma eller högre kvalité än den som kommer från Sverige Problemet är att art namnen som står liknar ej hur arten skall se ut. Dvs en röd zebra är inte en röd zebra. Utan nån jävla blandning av nått. Bromma zoo = akvariekunskaper som motsvarar en magisters examen.
                    Senast redigerad av Mattias777; 09 September 2009, 13:30.


                    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                    Kommentar

                    • Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

                      Ursprungligen postat av jemmba
                      När bromma zoo ändå är på tapeten. jag fick höra att det inte var nån ide att försöka odla malawi . för utan riktigt solljus så är det tydligen omöjligt att få nån färg på fiskarna .
                      Det var den roligaste myt jag hört hitills i mitt liv Bromma Zoo fötjänar en egen myt tråd verkar det som


                      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                      Kommentar

                      • Tougaye
                        Användare
                        • January 2008
                        • 30

                        Ursprungligen postat av Mattias777
                        Bromma zoo igen: Om man andvänder deras special salt till malawi så behöver man ej byta vatten på flera månader. Om man byter vatten så förstör man den biologiska balansen enligt Micke på bromma zoo:


                        Micke säger att deras Asien impoterade malawi har samma eller högre kvalité än den som kommer från Sverige Problemet är att art namnen som står liknar ej hur arten skall se ut. Dvs en röd zebra är inte en röd zebra. Utan nån jävla blandning av nått. Bromma zoo = akvariekunskaper som motsvarar en magisters examen.

                        Bromma zoo for life!
                        kanske är en dum fråga hur fan kan en malawi ciklid komma från asien.ja fattar att den kan va odlad i ett annat land men för hoppnigsvis med en från samma art ....????
                        Tougaye

                        Kommentar

                        • Mattias777
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1493

                          Ursprungligen postat av Tougaye
                          kanske är en dum fråga hur fan kan en malawi ciklid komma från asien.ja fattar att den kan va odlad i ett annat land men för hoppnigsvis med en från samma art ....????
                          Det finns säkert bra malawi som odlas i Asien, vad vet jag. Men den som bromma zoo tar in är bland det sämsta jag sett Bla har jag sett att de tagit in en fisk som dom kallar för röd zebra men det har varit en hybrid mellan röd zebra och något annat.....


                          Sen har dom ju andra arter med som är impoterade från Asien.
                          Deras Aratus är så bleka att man nästan undrar om det är Auratus. Deras Saulosi är så sotiga och fula. Sen har Bromma Zoo en sotig korsning på någon Aulonocara. De kallar den för är ett namn som inte finns. Men jag minns ej vad dom kallade den för.

                          Men mediciner, mat, vattenberedningsmedel är dom billiga på så man åker ju dit ibland endå. Men om jag ställer frågor angående malawi så är det enbart för att bli underhållen Tjejen tycker Bromma Zoo är kanon. Det finns tydligen pesonal som kan mkt om Kaniner. Skulle vara roligt iofs att höra lite myter om Kaniner Jag kom på en själv nu: Kaniner mår bäst om dom får en stor bit oxfilé varje dag
                          Senast redigerad av Mattias777; 09 September 2009, 13:31.


                          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                          Kommentar

                          • Markie
                            Användare
                            • September 2008
                            • 512

                            Ursprungligen postat av Mattias777
                            Det var den roligaste myt jag hört hitills i mitt liv Bromma Zoo fötjänar en egen myt tråd verkar det som
                            Ja jag tyckte det lät lite konstigt jag med Även jag har hört det där med saltet men inte direkt från någon i affärn men av en kille som fått tipset när han var där och han skulle prova sa han. Tror ja ska ta och ringa han för att höra om fiskarna lever .

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • October 2003
                              • 1567

                              Ursprungligen postat av Mattias777
                              Deras Demasoni har så fula band så man undrar hur man kan misslyckas så med en odling. )

                              Demasonin kommer från Akvarietrivsel Thomas Jahnsson. Har köpt nåra stycken där. De vi tog hade bättre band än de vi hade sen tidigare.

                              Att döda en myt är inte samma sak som att kasta skit till höger och vänster.
                              I Stockholm har vi ju Akvarielagret och Leasing vi kan handla på, finns ju en del människor som inte har så stora krav som vi nördar har.

                              Sambon har jobbat där, det är inte så många som har koll på Malawi och Tanganyika där.

                              Tror nog att Akvarielagret och leasing oxå handlar av Jahnsson.

                              Kvalitet kostar!
                              Senast redigerad av maltandis; 09 September 2009, 12:45.
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • Mattias777
                                Användare
                                • November 2006
                                • 1493

                                Ursprungligen postat av maltandis
                                Demasonin kommer från Akvarietrivsel Thomas Jahnsson. Har köpt nåra stycken där. De vi tog hade bättre band än de vi hade sen tidigare.

                                Kvalitet kostar!
                                Jag har bara inte sett några fiskar (malawi) som sett bra ut på Bromma zoo. Det är inte konstigare än så.


                                http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                                Kommentar

                                Arbetssätt...