Att döda en myt
Kollaps
X
-
-
Ja då får jag väl lägga en till eftersom ni inte är nöjda.
Ja som jag läser i många böcker att man måste ha en varierad kost, typ levande mygglarver, artemia, krill,och F.n vet allt.
jag har kört med min räkmix och enbart räkmix i, ja jag tror det är en ca 15 år och mina fiskar frodas och leker.
Så det med varierad kost det är också en skröna, ja Lennart nu får jag nog huka mig ännu mer.JanneKommentar
-
Jag tycker att det börjar bli tunt med skrönor.
så får jag väl komma med en till.
Tropheus måste ha mycket grönfoder på grund utav att dom har så långa tarmar, och samtidigt så jämför man med kossor, vad har kor med fiskar att göra.
Nej det är självklart fel, ger du troffar dom rätta betingelse, så kan du mata troffar i princip vad som helst, bara du vänjer dom sakta vid det nya fodret.
Jag har själv matat med det billigaste fodret som jag vet, koifoder.
Och jag har aldrig sett, så många honor som tuggade , som det blev när jag matade med koifoderJanneKommentar
-
Kommentar
-
Till nästa ciklidstämma tycker jag att bästa "akvarie myth buster" borde belönas med ett fult diplom.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja då får jag väl lägga en till eftersom ni inte är nöjda.
Ja som jag läser i många böcker att man måste ha en varierad kost, typ levande mygglarver, artemia, krill,och F.n vet allt.
jag har kört med min räkmix och enbart räkmix i, ja jag tror det är en ca 15 år och mina fiskar frodas och leker.
Så det med varierad kost det är också en skröna, ja Lennart nu får jag nog huka mig ännu mer.JanneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneVarför tycker du det, jag tycker faktiskt tvärtom, att man ska belöna dom som har erfarenheter, och faktiskt vågar gå emot strömmen, plus att jag vet utav egna erfarenheter, att dom skrönerna som står i gamla böcker, det ger jag inte mycket för.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Myt XX: "alla växter klarar sig på fiskskit. Växer de inte, kör mer ljus."
Kund: mina växter växer inte.
Butiksanställd: göder du dem?
Kund: vad är det för något?
Myt XXX: "det bästa fodret man kan ge sina fiskar är egenhändigt fångat levandefoder." Jomenvisst, om man inte får med någon sjukdom som slår ut alla fiskar i akvariet (egen erfarenhet).
Myt XXXX: "den här arten hoppar aldrig." Senast igår hittade jag en Neolamprologus caudopunctatus på golvet, som verkligen ansträngt sig för att hitta den pyttelilla glipa som fanns i täckglaset. Naturligtvis den grannaste hannen i ett av lekparen. Ska de verkligen hoppa? Har de inte läst böckerna, fiskjäklarna?
Myt XXXXX: "man kan inte hålla Malawiciklider ihop med Tanganyikaciklider, eller för den delen med någon fisk som inte kommer från respektive sjö." Firrar med samma vattenkrav går utmärkt att hålla ihop, om man bara tar hänsyn till arternas beteende.
Håller inte med om att alla skrönor är skrönor, en del funkar fint fast med tillägg...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Tropheus måste ha mycket grönfoder på grund utav att dom har så långa tarmar, och samtidigt så jämför man med kossor, vad har kor med fiskar att göra.
Nej det är självklart fel, ger du troffar dom rätta betingelse, så kan du mata troffar i princip vad som helst, bara du vänjer dom sakta vid det nya fodret.
Och jag har aldrig sett, så många honor som tuggade , som det blev när jag matade med koifoderJanneMvh
RobinKommentar
-
Och jag har aldrig sett, så många honor som tuggade , som det blev när jag matade med koifoderJanneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneJa nu tycker jag att det är ett friskhetstecken att gå emot strömmen, för om alla säger ja och tack till alla förändringar, så lär det inte bli så mycket utveckling.
Så det som Wilhem nämner att dom som vågar gå mot strömmen ska få ett fult diplom på våran kära ciklidstämma.
Och jag tycker självklart tvärtom.Jannemvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hej!
Vadå myt Kjell?
Vill du låna min, kan du ha honom någon vecka för posthämtning.
Hälsn NilsKommentar
-
Lokal myt 1
Man kan inte starta upp ett akvarium utan bottenfilter
Lokal myt 2
Man kan inte ha ett akvarium utan ram
GuyKommentar
-
Kommentar