Att döda en myt
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
ingen fara ibland halkar man på tangenbordet Jo du nämnde att folk frågar hur ofta du gör rent filtermattorna och du svarar aldrig på 10 år. jag får ofta samma fråga och svarar att när vattnet har svårt att passera igenom.
Men de finns folk som påstår att filtret skall göras rent vid varje vattenbyte
för att det renar bättre
Det händer kanske var tredje år.JanneKommentar
-
-
Hahahha...Härlig tråd det här!
Myt, Du kan slänga ner mer vatten i påsen..vi ska åka långt.Mvh AlexKommentar
-
Ja nu hänger jag med Lennart, men som sagt var jag har aldrig gjort rent mina filtermattor, men däremot när det bruna bakom mattorna kommer upp till mina elrör då ser jag att det kommer tillbaka till utrymmet där fiskarna rumsterar. då brukar jag ta en slang bakom filtret och suga bort det slammet.
Det händer kanske var tredje år.JanneKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
En skröna till, för att malawiciklider ska hålla sina yngel så måste honan prägla sina yngel. det vill säga att man måste låta honan gå i ett eget akvarium och spotta ut och ta in ynglen igen, för annars så tappar ynglen den instikten.
Det är självkart fel, jag har odlat på samma stam i 15 år utav hongie utan att blanda in nytt blod, dom håller fortfarande sina yngel lika bra.JanneKommentar
-
Lyssnade på ett samtal på Mamutzoo för många år sedan.
Expediten och en kund står framför ett akvarium med dubbar.
Kunden -hur många bör man ha utan dom da? (dom kostade 195kr st 2-3cm)
Expediten - För att vara säker på att få ett par så bör du ju köpa minst 8st så dom kan bilda ett lekpar senare.
Iof ingen myt i sig men myten blir att man alltid ska ha så många av allt även om just troffar då är bra att ha många av men av helt annan anledning =)Kommentar
-
I mitten på 80-talet såldes mycket doppvärmare till 25litrar och alla köpte rejält med aktivt kol så nog fanns många små karKommentar
-
En skröna till, för att malawiciklider ska hålla sina yngel så måste honan prägla sina yngel. det vill säga att man måste låta honan gå i ett eget akvarium och spotta ut och ta in ynglen igen, för annars så tappar ynglen den instikten.
Det är självkart fel, jag har odlat på samma stam i 15 år utav hongie utan att blanda in nytt blod, dom håller fortfarande sina yngel lika bra.Janne
samma sak har jag hört om scalare
(undrar varför dom kan simma utan föräldrar)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Ja jag är nog tvungen att nämna det med inavel också.
Jag har ju sysslat en del med det, det vill säga att jag har plockat ut dom bästa färgmässigt och sedan odlat på dom fiskarna i generation efter generation. och jag har inte fått mer missbildade fiskar för det.
Men det är ju klart nu har jag gjort det med malawi, dom kanske är inte så känsliga för inavel.
Och varför tror jag det, man kan ju tillexempel nämna demasoni, en stam av dom bor ju på ett rev, och det finns ingen möjlighet att det ska komma några andra demasoni till det revet. Så det är ju självklart att det är ren inavel på det revet.JanneSenast redigerad av malawijanne; 18 November 2007, 00:58.Kommentar
-
Och samtidigt var det många gubbar som bakade, det vill säga att det såldes en del bakjäst samtidigt.JanneKommentar
-
32 VF Röd sebran kom inte in i Sverige på ganska många år mellan 1970-90
men när dom kom in efteråt så sa alla fattiga dvs alla som köpt nya VF att dom var så djupröda och dom korsade sin gamla stam (men dom vart rätt trista)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar