Tja, så har jag samlat nya alkottar. Välkonditionerat vatten, lite växtgödning, ok ljus och oskållade kottar - då kan man börja odla al!!
Vådan av nya alkottar...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Härligt med alskog i akvariet. Vad är det gröna på botten för nåt (första bilden)mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det gröna är dörrmatta, helt sant. Perfekt som lekraster, fast det var en del tester innan jag vågade använda den. Har hittills kört tigerbarb, rosentetra och galaxy "på dörrmatta", och det funkar fint. Av olika anledningar (läs "mitt eget slarv") så bidde det inga yngel på barberna och tetrorna, men lekte gjorde de så det sjöng om det. Ska snarast sättas till lek igen.
Alkottar kör jag för att de avger bra grejer till vattnet, så det var alls inte meningen att odla al. Blev själv helt paff när det började gro... men, men, nu klurar jag på att spara en liten planta och låta den växa upp över vattnet. Lär gå rätt fort för den att nå maxhöjd så att den bränns mot lysrören, men då får jag väl kasta den och starta om!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Då behöver du ju inte gå så långt för att hämta alkottar,mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hehe, kör du EI eller Walstad? Nog för att jag har sett olämpliga växter i säljas affärernas akvarier men det här tar nog priset.
Men jag undrar vad som gjort att det börjat gro den här gången? Massor av akvarister, inklusive jag själv, använder alkottar men jag har aldrig hört något om att de skulle kunna gro.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
MikaelKommentar
-
Hehe, kör du EI eller Walstad? Nog för att jag har sett olämpliga växter i säljas affärernas akvarier men det här tar nog priset.
Men jag undrar vad som gjort att det börjat gro den här gången? Massor av akvarister, inklusive jag själv, använder alkottar men jag har aldrig hört något om att de skulle kunna gro.
Mattan är köpt på Hornbach, och jag instämmer i att jag också drar mig för att använda plast som inte är avsedd för livsmedelsbruk. Idén var dock så bra att jag var tvungen att testa. Har inte hunnit prova den svarta än, kanske är det olika material i dem. För övrigt verkar den vara lite för vass/hård för vissa firrar, de trivs inte helt med den. Tigerbarberna (honan) var rätt trasig efter lekförsöket, men nu driver de ju rackarns också. Annat upplägg vid nästa försök.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar