Tätning av BTN-bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter $
    Användare
    • January 2007
    • 33

    Tätning av BTN-bakgrund

    Jag har införskaffat en Mini-Amazonas BTN-bakgrund till mitt 375 och skulle göra i ordning detta förra helgen. MEN, till min förvåning så är ena sidan inte alls rak från början. Märkte inte detta innan jag sågade i den andra sidan som jag hade valt som injusteringssida.

    Så nu har jag ett ojämnt glapp på mellan 0-1 cm vilket är lite för stort för att täta med silikon.

    Har någon en god idé om vilket material jag kan använda för att täta av mellan BTN-bakgrunden och glaset?


    Idén är att ta torv och peta på vad det nu må bliva för att få en OK look på det hela. Och det finns anläggningsyta både uppe och nere för att fästa modulen med silikon i glaset.
    Mvh, Peter
    ----------------------------------------
    Carpe diem
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Frigolit-svart silikon-torv eller sand.

    Kommentar

    • William
      Användare
      • December 2006
      • 93

      #3
      Jag använde Casco boardfix + mörkt pigment för att täta ett par gamla utblåshål i en btn-modul. Funkade fint för mig, syns inte mycket skillnad mot resten av modulen.

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av Peter $
        Jag har införskaffat en Mini-Amazonas BTN-bakgrund till mitt 375 och skulle göra i ordning detta förra helgen. MEN, till min förvåning så är ena sidan inte alls rak från början. Märkte inte detta innan jag sågade i den andra sidan som jag hade valt som injusteringssida.

        Så nu har jag ett ojämnt glapp på mellan 0-1 cm vilket är lite för stort för att täta med silikon.

        Har någon en god idé om vilket material jag kan använda för att täta av mellan BTN-bakgrunden och glaset?


        Idén är att ta torv och peta på vad det nu må bliva för att få en OK look på det hela. Och det finns anläggningsyta både uppe och nere för att fästa modulen med silikon i glaset.
        det bästa är i alla fall silicon om det är för stor glipa gör det i flera omgångar samt använd torv eller sand så slipper du svarta blanka ytor.
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Cichlidaholic
          Användare
          • June 2005
          • 1103

          #5
          Har kört frigolit på ställen jag vill få det tätt bakom moduler funkar kallas, så kan man smeta in frigolitytan med silicon och sedan dutta in sand i det =)
          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

          Min Hemsida
          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

          På min Zoon
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

            #6
            Svart filtermatta funkar också. Jag har använt det och det stör inte tycker jag.

            Kommentar

            Arbetssätt...