Var handlar ni?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Ursprungligen postat av Tony
    Nu får du väl ta och skärpa dig Malawe. De senaste veckorna har du verkligen gjort ditt bästa för att uppfinna problem. Först konstaterade du att det var "chockerande" låg aktivitet på forumet, och nu när det minsann börjar bli drag på nytt, då skall vi strypa det?

Och som Wilhelm sa, ta du en titt från starten i denna tråden och kolla upp VEM som drog iväg i annan riktning.

Trött är vad jag blir. Ursäkta mig för detta inlägg förresten, det har verkligen inget med tråden att göra.
    Oj oj oj...undrar just vad som satt fart på forumet? Inte tusan är det forumsvärdarna iallafall..som lyser med sin frånvaro.

Om du läste VAD JAG SKREV..så sa jag ju att det var jag som drog iväg. Vad mer vill du veta? Jag sa också att det vore inte mer än rätt om jag hade blivit tillrättavisad om att jag drev från ämnet.

Antingen följer ni era egna regler Tony eller så låter ni det vara vilda västern på forumet. Kom inte och skyll på mig direkt det kniper bara för att jag är ett lätt mål.

Sedan är det bisarrt att du ser mitt ämne angående låg aktivitet som ett klagande då det var ämnat att blåsa liv i forumet igen...för att finna lösningar..inget annat.

Kommentar

• nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

Hej igen!
      Snälla någon och du Stefan!
      Detta forum är, om jag har förstått det rätt, något, som är till nytta och nöje för oss akvarister.
      Förvisso ska det inte vara något forum för en personlig vendetta.
      Former för sådan holmgång bör väl ändå hittas någon annanstans? ( och inte här, tycker jag som gammal akvarist )
      Hälsn Nils

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Ursprungligen postat av nils42
        Hej igen!
        Snälla någon och du Stefan!
        Detta forum är, om jag har förstått det rätt, något, som är till nytta och nöje för oss akvarister.
        Förvisso ska det inte vara något forum för en personlig vendetta.
        Former för sådan holmgång bör väl ändå hittas någon annanstans? ( och inte här, tycker jag som gammal akvarist )
        Hälsn Nils
        Helt korrekt Nils. Men jag måste ju få chans att besvara de inlägg som nu lagts fram av forumsvärdar? En forumsvärd borde agera via pm och inte öppet i forumet om något inte känns bra...dvs fört diskussionen respektfullt via pm.

Jag ber givetvis om ursäkt ifall mina inlägg stört någon, men jag tycker faktiskt att jag har rätt i det jag skriver. Även om jag var den som startade utbrytningen från ursprungsämnet så kan jag ju ändå tycka att man bör hålla sig inom ramarna för ämnet. Nu har vi varit OT i flera sidor...och då borde det varit stopp. I alla trådar drar det en bit från ämnet men det är ju därför forumsvärdar finns..för att styra upp det.

Har inget mer att säga runt detta...
        Senast redigerad av StefanL; 17 November 2007, 13:33.

Kommentar

• nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

Hej!
          Tar vi till oss orden;
          omdöme
          hänsyn
          och förstår dessas betydelse till fullo, tror jag vi kommer långt.
          Hälsn Nils

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av Malawe
            Oj oj oj...undrar just vad som satt fart på forumet? Inte tusan är det forumsvärdarna iallafall..som lyser med sin frånvaro.

Om du läste VAD JAG SKREV..så sa jag ju att det var jag som drog iväg. Vad mer vill du veta? Jag sa också att det vore inte mer än rätt om jag hade blivit tillrättavisad om att jag drev från ämnet.

Antingen följer ni era egna regler Tony eller så låter ni det vara vilda västern på forumet. Kom inte och skyll på mig direkt det kniper bara för att jag är ett lätt mål.

Sedan är det bisarrt att du ser mitt ämne angående låg aktivitet som ett klagande då det var ämnat att blåsa liv i forumet igen...för att finna lösningar..inget annat.
            Ja Tony du känner ju mig rätt så bra privat, och vi bollar ibland vad som skrivs i forumet.
            Men nu tycker jag du är lite orättvis mot Stefan, han är faktiskt en av dom få som försöker att det ska bli lite fart på forumet.
            Och jag tycker att det är på rätt väg.
            Men samtidigt som han ger sig in i alla diskussioner med hull och hår.
            Så blir ju chansen att det kommer ut en groda då och då.Janne

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              Tar vi till oss orden;
              omdöme
              hänsyn
              och förstår dessas betydelse till fullo, tror jag vi kommer långt.
              Hälsn Nils
              ja det var fina ord Nils.
              Sedan läser jag i en annan tråd. att du uppmanar kjell till att skriva lite oftare för att rätta till dom avartena som finns som inom våran hobby.
              det tycker jag inte är att ha rätt omdöme, nej det var ett rätt så provocerande inlägg i den tråden, och det var framförallt inte att ta hänsyn till vad andra tycker.Janne

Kommentar

• nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

Hej!
                Vissa inlägg passar väl bäst att stå på sina egna ben.
                Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Ursprungligen postat av malawijanne
                  ja det var fina ord Nils.
                  Sedan läser jag i en annan tråd. att du uppmanar kjell till att skriva lite oftare för att rätta till dom avartena som finns som inom våran hobby.
                  det tycker jag inte är att ha rätt omdöme, nej det var ett rätt så provocerande inlägg i den tråden, och det var framförallt inte att ta hänsyn till vad andra tycker.Janne
                  Jag håller med att det är omdömeslöst och provocerande att uppmana mig att skriva mer i forumet - hur kan du med Nils att du inte skäms

Som tur är har vi dock Malawijanne som enligt sig själv är en av tre som vågar stå upp för sina åsikter. Vilken lycka

En av anledningarna till att jag tycker att man skall hålla sig någorlunda till ämnet för en tråd är för att visa respekt för den som startat tråden genom att fråga. Om denne själv genom sina inlägg har bidragit till att det flutit ut är det lite mer OK tycker jag.
                  Sedan beror det också lite på om det är en gamling (som mig) eller en forumnybörjare som startat tråden. Om det rör sig om det senare (som det är i detta fall om jag förstått det rätt) tycker jag det är mer fel. Det har ju pratats i andra trådar om hur viktigt det är att ta väl emot nybörjare och då tycker jag att detta är en del i ett bra mottagande.

Men det är som sagt det är mina synpunkter och dom överensstämmer uppenbarligen inte med moderatorernas och det är det som gäller och då får vi rätta oss efter det.

Kommentar

• nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

Hej Kjell!
                    Du är nog den, som är bäst bevandrad i denna hobby.
                    Därför är det en glädje för mig, när du ger din tid för denna sida.
                    Min önskan; var gärna lite mer aktiv på ciklid.se.
                    Hälsn Nils

Kommentar

• Christian Alfredsson
                      NCS Medlem

• April 2002
                      • 4179

Om du startar den här typen av trådar tror jag du ser Kjell oftare här. Iofs tror jag han smygläser massor.
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Lundensis
                        Användare
                        • March 2004
                        • 2262

Ursprungligen postat av dala
                        Jag är ute efter lite tips och råd på var man kan få tag på VF scalarer.
                        Bor själv i Norrköping och tänkte mig då någonstans i mellan sverige,
                        då jag haft problem med fisk ifrån det "vanliga" ställena i stan där fiskar har fått sjukdomar och dött.
                        Om du är beredd att röra på dig, så titta in till Sandby ciklidhobby ca 1 mil utanför Lund i Skåne. Går bra att ringa: 046-572 20. Han brukar ha vf scalarer + en massa annat intressant.

Kommentar

• specmats
                          Användare
                          • December 2004
                          • 3060

att det skapas nya trender är inget nytt (varuhus) och lite tröttsamt faktiskt att höra gång på gång att ciklidhobbyn går ner, har hört samma sak i 20 år nu..
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Ursprungligen postat av specmats
                            att det skapas nya trender är inget nytt (varuhus) och lite tröttsamt faktiskt att höra gång på gång att ciklidhobbyn går ner, har hört samma sak i 20 år nu..
                            Kan det bero på att det går i cykler? Det verkar som om det nästan går i 3-5 årscykler där det har en djupdykning..som nu t ex...för att sedan gå upp igen och bli riktigt hett. Jag tycker att det var mycket fart på forumet och intresset för hobbyn var nästan på topp (enligt mig) för ca 1,5-2 år sedan. Nu har det dalat en del och andra saker har tagit över, men nu kommer det snart en skjuts igen och intresset kommer att öka...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Ursprungligen postat av Malawe
                              Kan det bero på att det går i cykler? Det verkar som om det nästan går i 3-5 årscykler där det har en djupdykning..som nu t ex...för att sedan gå upp igen och bli riktigt hett. Jag tycker att det var mycket fart på forumet och intresset för hobbyn var nästan på topp (enligt mig) för ca 1,5-2 år sedan. Nu har det dalat en del och andra saker har tagit över, men nu kommer det snart en skjuts igen och intresset kommer att öka...
                              Det tror jag inte
                              för där dom flesta akvarier fick plats för sisodär 30 år tillbaka
                              var när alla hade typ 1 tv apparat som kanske var 20-28 tum,

men om man har familj så skulle jag gissa att man har minst 3-4 tvapparater och säkert lika många datorer.

summa det finns inte så mycket plats kvar i huset till akvarier framför allt stora eller flera akvarier, som folk hade förr i tiden

KÖP FLER DJUR
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                                Det tror jag inte
                                för där dom flesta akvarier fick plats för sisodär 30 år tillbaka
                                var när alla hade typ 1 tv apparat som kanske var 20-28 tum,

men om man har familj så skulle jag gissa att man har minst 3-4 tvapparater och säkert lika många datorer.

summa det finns inte så mycket plats kvar i huset till akvarier framför allt stora eller flera akvarier, som folk hade förr i tiden

KÖP FLER DJUR
                                Jo men det som är trenden idag är ju nanoakvarier så även om nu TV-apparaterna har blivit större så har akvarierna blivit mindre - så tillsammans tar de inte mer plats
                                Demma nya trend tycker jag däremot dåligt avspeglas i Ciklidbladet och ciklid.se - varför inte ta upp frågor om vilka ciklider som passar i Nanokar, hur man skall inreda sådana akvarier. Hänger man inte med i trenderna så blir man akterseglad

Kommentar

Arbetssätt...