Kungens tråd...
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jag ska faktiskt testa att ta en dominant hane i morgon och lägga han där han inte kommer kunna ha ett revir bara för att se om det blir någon gul ton i den. Sen så flyttar jag tillbaka den för att se om bläsen vitnar vilket jag e ganska säker på att den isf kommer att göraKommentar
-
Jag köpte en fryeri med vit bläs i Danmark, som var dominant i det karet. Där fanns andra hanar med bläs som gick i gult men ej på den jag valde. Hemma hos mig är han dominant, men har börjat uppvisa gula skiftningar i vissa vinklar. Konstigt är det.Kommentar
-
Det är fräcka firrar, helt klart - men lite väl tuffa för sällskapskar. De landar på ca 20 cm som fullvuxna, och det är mycket krut i dem. Jag fattar inte hur folk vågar hålla de större ormhuvudsfiskarna - tar de sats och drar upp i täckglaset så flyttar de med säkerhet både glas och ramp. Hos mig är det dels ett "hoppavstånd" på en dryg dm till täckglaset och ovanpå ligger det sten. Som yngel måste de kunna kila sig fast mellan täckglas och akvarie och slingra sig ut, jag begriper annars inte hur de har kommit ut ur karet. Värre än killis på att hoppa och rymma. Kanske föds ynglen med glasborr...
Vid matning för några månader sedan hade jag täckglaset öppet någon millisekund för länge, och honan hoppade ut ur karet i en lång fin båge. För en gångs skull hade jag riktig röta, så handen åkte ut och fick fatt i henne innan hon slog i golvet. Hade man plats vore det verkligt skoj att ha dem i ett akvaterrarie med någon halvmeter upp till täckglaset, och ha mycket grenar/rötter som går ut över vattenytan. Mata med insekter - då skulle det bli akrobatik!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hade man plats vore det verkligt skoj att ha dem i ett akvaterrarie med någon halvmeter upp till täckglaset, och ha mycket grenar/rötter som går ut över vattenytan. Mata med insekter - då skulle det bli akrobatik!!
Hilsen,
P[/QUOTE] Kamikaze fisk halvmeter till täckglaset ifrån vattnet, det blir ett högt akvarium det.Kommentar
-
Alldeles för få bilder på akvariets konungar!
här är konungen i ett av mina t-karmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Vaddå plansch?? Menar du min orange/röda tapet?? Det är ett kar som varit upp en tid - ser ingen anledning att ta ner det, men det var innan jag till fullo begrep, eller ville ha, detta med bakgrund etc. Tapeten går säkert att få tag i på nån färghandelMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kungen i mitt vardagsrumsakvarium, en taiwan red-hane. Vinkeln är väl inte den bästa om man vill se kroppsform och så, men jag tyckte det blev en kul bild när han vände sig om för att se vad jag höll på med.Mvh HannaKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Min C. Pearsei hane. Han är en auktoritet som ingen ifrågasätter i det kar han går i. Han ser också till att min Bifasciata och Managuense hane inte går till överdrift när de sinsemellan mäter storlek och färgprakt, en skön kombo helt enkelt.
Just denna Pearsei hane har alltid varit boss i sitt liv.
Mvh Jari
tar även med en bild när mina bråkstakar drabbar samman ..händer nästan dagligen så gnabbas detSenast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:17.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Protomelas steveni "Mbamba"
Här kommer en som jag med stor sannolikhet tror kan bli en riktig "kung". Är det någon som haft/har Protomelas steveni "Mbamba" och kan bidra med ett foto på en vuxen? Denna hane är en av de tre jag har och för att bara ha kommit upp i en storlek på 7-8 cm tycker jag han är riktigt snygg.Kommentar
-
YIIAHHH säger jag bara! Om du får yngel på den hör av dig... Har aldrig sett denna variant. Var köpte du den?Kommentar
-
Jag har en kull redan på 24 st och de kommer att vara klara till sommaren någon gång.
Mina 3+3 har jag köpt av en privatodlare i Danmark som bor söder om Ålborg.Kommentar
Kommentar