Kungens tråd...
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ja tyvärr Mattias jag har aldrig haft den, men det finns en del här på foumet som har haft den, vi får väl hoppas att dom ser detta och skriver sina erfarenheter om ghosten.JanneKommentar
-
Tjaa när vi snackar kungar så är här en av mina största kungar under åren (på alla sätt) han finns tyvärr inte längre, R.I.P.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag har själv inte haft S. fryeri "ghost" men jag har sett många, och hos många olika akvarister. Min rent personliga åsikt är att de blir fulare och fulare ju äldre de blir dvs. det som skall eller kan kallas bläs breder ut sig neråt sidorna och gulnar. Jag tror iofs inte att det har så mycket med astaxantinet att göra utan mer att det är/kan vara en genetisk "defekt".Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har själv inte haft S. fryeri "ghost" men jag har sett många, och hos många olika akvarister. Min rent personliga åsikt är att de blir fulare och fulare ju äldre de blir dvs. det som skall eller kan kallas bläs breder ut sig neråt sidorna och gulnar. Jag tror iofs inte att det har så mycket med astaxantinet att göra utan mer att det är/kan vara en genetisk "defekt".Kommentar
-
Kommentar
-
Låter inte så kul men jag får avakta o se, gohsten ser nästan otäck ut som en bödel, mina vekar vara klart tuffare än mina vanliga Fryeri. Den ledande lilla hannen har tagit revir och jagar bort mbunas i samma storlek som han själv o även sådana som är större än han, ser otroligt arg ut, fast vacker
Hur som helst är det en häftig urvalsodling även om jag personligen är lite emot att - bygga om ett utseendeKommentar
-
Kungen i lokalen...
...är Channa gachua. Har fått ut ett lekpar av den kull jag hade, vilket känns himla bra då honan i förra paret drog upp i täckglaset, fick hjärnskakning och dog. Hannen på bilden är drygt 10 cm lång, honan är något mindre. Bilden är rätt kass och gör definitivt inte rättvisa åt hannens färger. När han är riktigt i stöten är kroppen djupt blåsvart, det orange i fenorna känns självlysande, och de blå strecken i fenorna gnistrar. De ser lugna och fina ut, men skenet bedrar - när jag gör rent karet flyttar jag numera firrarna till en hink, annars bits de och/eller hoppar ut. Tippar att max hopphöjd ligger på halvmetern (från stillastående, tar de fart vågar jag knappt gissa).
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
...är Channa gachua. Har fått ut ett lekpar av den kull jag hade, vilket känns himla bra då honan i förra paret drog upp i täckglaset, fick hjärnskakning och dog. Hannen på bilden är drygt 10 cm lång, honan är något mindre. Bilden är rätt kass och gör definitivt inte rättvisa åt hannens färger. När han är riktigt i stöten är kroppen djupt blåsvart, det orange i fenorna känns självlysande, och de blå strecken i fenorna gnistrar. De ser lugna och fina ut, men skenet bedrar - när jag gör rent karet flyttar jag numera firrarna till en hink, annars bits de och/eller hoppar ut. Tippar att max hopphöjd ligger på halvmetern (från stillastående, tar de fart vågar jag knappt gissa).
Hilsen,
PKommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Allt annat som finns i karet ska det smakas på. Allt som är något mindre än firren själv och smakar ok, det sväljs. På stubinen, med mer eller mindre problem. Är det större än firren själv så smakar den och testar - t ex med en arm som ska rengöra karet. Helt klart rovfiskar. Kommer från de tropiska delarna av Asien. Mina är troligtvis från Thailand (beteckning TH 2003).
Hilsen,
PKommentar
Kommentar