Kungens tråd...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

Ursprungligen postat av habrosus
    Han som definitvt bestämmer bland mina tre hanar av A. ethelwynnae. De är så häftiga att sitta och studera när de gör upp om vem som är snyggast. När det gäller dessa har storleken ingen betydelse för det är den minsta hanen som sitter på tronen.
    Gillar både fisken och fotot du tagit. Vad har du haft för inställningar på den bilden?

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• JohanP
      Användare
      • September 2006
      • 118

Ursprungligen postat av Mattias777
      Gillar både fisken och fotot du tagit. Vad har du haft för inställningar på den bilden?
      Tack för det. Jag har en Nikon D80 med 18-135 mm objektiv. Kör med det som kallas "sportprogrammet" och har seriebildtagningen inkopplad. Sen bara smattrar det på och så kanske har något av fotona blivit skapligt
      Har än så långe ingen slavblixt utan sitter en bit från karet lite snett för att slippa blixtreflexer.

Kommentar

• Mattias777
        Användare
        • November 2006
        • 1493

Tack för det. Jag har en Nikon D80 med 18-135 mm objektiv. Kör med det som kallas "sportprogrammet" och har seriebildtagningen inkopplad. Sen bara smattrar det på och så kanske har något av fotona blivit skapligt
        Har än så långe ingen slavblixt utan sitter en bit från karet lite snett för att slippa blixtreflexer.
        Ok. Jag har två olika alunocaror i ett av mina akvarium: Alunocara Eureka o Alunocara Stuardgranti "Usiai" Hur är dina i tempramentet, harförmig att dessa du har lever i övergångszonen. Skulle gärna vilja ha en liten grupp av den du har.....

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

Han som definitvt bestämmer bland mina tre hanar av A. ethelwynnae. De är så häftiga att sitta och studera när de gör upp om vem som är snyggast. När det gäller dessa har storleken ingen betydelse för det är den minsta hanen som sitter på tronen.
          Det var en mycket elagant och fin liten aulonocara, även ett mycket fint foto på den.
          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• tjornpatrik
            Användare
            • August 2006
            • 830

Ursprungligen postat av Rawburt
            Här är en lätt "blixtrig" bild på min Katale.. Titta man noga ser man en av hans honor i grottan.
            Den va ju riktigt läcker.

Kommentar

• Johan F
              Användare
              • March 2006
              • 2439

Stolt kung.
              3000 liter med Tropheus
              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
              Tropheus sp. black Ikola
              Tropheus sp. black Caramba
              Tropheus red bishop Caramba
              Tropheus Moorii Kambwimba
              Tropheus Moorii Kapampa
              Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Jag lägger till två bilder. En på en verklig kung i karet, min P.Nyererei "Ruti Island" - en riktig kung, som sällan behöver göra mer än att spänna sig.

och en på ett av S.Casuarius ynglen som har potential att verkligen bli det i att annat kar - jag lovar, jag har sett hans pappas räder!
                MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Här är en av mina kungar. Fryeri alfa hanne. Han är mycket rock´n roll tycker jag. Har även gohst på tillväxt men de har mer eller mindre gul bläs kanske försvinner, kan det bero på astaxtantinet i räkmixen tro?

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10777

Ursprungligen postat av Mattias777
                    Här är en av mina kungar. Fryeri alfa hanne. Han är mycket rock´n roll tycker jag. Har även gohst på tillväxt men de har mer eller mindre gul bläs kanske försvinner, kan det bero på astaxtantinet i räkmixen tro?
                    Det kan ha effekt om arten har gula eller orange pigment i bläsen. Astaxanthin "uppfinner" inte färger som fisken inte har redan, den förstärker dom bara...

Kommentar

• ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

Tricella-kungen av räkmix!
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10777

Ursprungligen postat av ozric
                        Tricella-kungen av räkmix!
                        Hehe..nej du..det är jag knappast, men det har varit och är ett väldigt intressant ämne inom hobbyn så därför har jag tagit mig tid att forska en del runt det..på lekmannanivå bör tilläggas.

Kommentar

• palleh
                          • December 2006
                          • 704

Ursprungligen postat av Johan F
                          Stolt kung.
                          Undrar vad det är för bakgrunsplansch du har där och vart man får tag på den?
                          http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Får väl mata med supervit, superforte nån vecka så kanske allt blir bra. Fast ena hannen har gått över nästan helt till vit bläs, vill hellst att alla mina firrar skall kunna äta min superba räkmix utan att bli konstiga.

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10777

Konstiga? Simmar dom konstigt?

Om du får utslag på pigmentdelar som du inte önskar så ta ned andelen astaxanthin nästa gång du gör räkmix. Till slut får du en bra balans där du ser att fiskarnas färger förstärks normalt och inte överdrivet. För mycket astaxanthin kan förstärka områden som har rött/gult/orange men som vanligtvis inte syns på arten.

Har du mycket räkmix kvar som eventuellt är aningen för starkt doserat med astaxanthin så kan du ju göra som du tänkt..dvs dra ned på matningen med räkmixen och istället öka på de andra som du alternerar med.

Vad har du för ålder på den som har mer gult i bläsen? Det kan inte vara en åldersgrej som är övergående?

Kommentar

• olaJ
                                Användare
                                • August 2003
                                • 584

Ursprungligen postat av palleh
                                Undrar vad det är för bakgrunsplansch du har där och vart man får tag på den?
                                Bakgrundsplansch?? Menar du den helblå bakgrunden?
                                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

Arbetssätt...