Kungens tråd...
Kollaps
X
-
-
Har än så långe ingen slavblixt utan sitter en bit från karet lite snett för att slippa blixtreflexer.Kommentar
-
Tack för det. Jag har en Nikon D80 med 18-135 mm objektiv. Kör med det som kallas "sportprogrammet" och har seriebildtagningen inkopplad. Sen bara smattrar det på och så kanske har något av fotona blivit skapligt
Har än så långe ingen slavblixt utan sitter en bit från karet lite snett för att slippa blixtreflexer.Kommentar
-
Det var en mycket elagant och fin liten aulonocara, även ett mycket fint foto på den.Kommentar
-
Kommentar
-
Stolt kung.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag lägger till två bilder. En på en verklig kung i karet, min P.Nyererei "Ruti Island" - en riktig kung, som sällan behöver göra mer än att spänna sig.
och en på ett av S.Casuarius ynglen som har potential att verkligen bli det i att annat kar - jag lovar, jag har sett hans pappas räder!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Här är en av mina kungar. Fryeri alfa hanne. Han är mycket rock´n roll tycker jag. Har även gohst på tillväxt men de har mer eller mindre gul bläs kanske försvinner, kan det bero på astaxtantinet i räkmixen tro?Kommentar
-
Det kan ha effekt om arten har gula eller orange pigment i bläsen. Astaxanthin "uppfinner" inte färger som fisken inte har redan, den förstärker dom bara...Kommentar
-
Tricella-kungen av räkmix!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Får väl mata med supervit, superforte nån vecka så kanske allt blir bra. Fast ena hannen har gått över nästan helt till vit bläs, vill hellst att alla mina firrar skall kunna äta min superba räkmix utan att bli konstiga.Kommentar
-
Konstiga? Simmar dom konstigt?
Om du får utslag på pigmentdelar som du inte önskar så ta ned andelen astaxanthin nästa gång du gör räkmix. Till slut får du en bra balans där du ser att fiskarnas färger förstärks normalt och inte överdrivet. För mycket astaxanthin kan förstärka områden som har rött/gult/orange men som vanligtvis inte syns på arten.
Har du mycket räkmix kvar som eventuellt är aningen för starkt doserat med astaxanthin så kan du ju göra som du tänkt..dvs dra ned på matningen med räkmixen och istället öka på de andra som du alternerar med.
Vad har du för ålder på den som har mer gult i bläsen? Det kan inte vara en åldersgrej som är övergående?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar