Karplus?
Kollaps
X
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.Leleupi -
Kommentar
-
Hej, Mike_Noren kan vara inne på rätt spår!
Hålen som lössen gör kan ge upphov till sår som lätt infekteras med svamp/bakterier. Går Gulperna själva i ett kar hos dig? Gjorde de det i butiken ochså? Det jäkligaste skulle kunna vara om lössen suttit på sjuka fiskar innan de riktade in sig på dina...(spekulationer...)
Har aldrig haft karplöss själv i mina kar så jag kan inte rekomendera ngn ev medicin men om jag ej minns fel så förekommer dessa löss bara i söt/bräck -vatten. Så borttagning med pincett samt saltning av kar kunde eventuellt ha effekt?!?
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Hej, Mike_Noren kan vara inne på rätt spår!
Hålen som lössen gör kan ge upphov till sår som lätt infekteras med svamp/bakterier. Går Gulperna själva i ett kar hos dig? Gjorde de det i butiken ochså? Det jäkligaste skulle kunna vara om lössen suttit på sjuka fiskar innan de riktade in sig på dina...(spekulationer...)
Har aldrig haft karplöss själv i mina kar så jag kan inte rekomendera ngn ev medicin men om jag ej minns fel så förekommer dessa löss bara i söt/bräck -vatten. Så borttagning med pincett samt saltning av kar kunde eventuellt ha effekt?!?
Mvh/Andreas.
De går med några guppys. Vet inte om de gick med några andra firrar i butiken men när jag köpte dem så hade precis kommit in i butiken iaf på deras lista.
Salta gör jag helst inte för det är inte så bra för malar.
Skall iaf ringa och snacka med butiken.Kommentar
-
Jo ja det var ungefär så jag menar att lusen kan ha bitit firrarna och i sin tur blivit infekterade (svartvattensfisk är ju känsliga mot angrepp)
De går med några guppys. Vet inte om de gick med några andra firrar i butiken men när jag köpte dem så hade precis kommit in i butiken iaf på deras lista.
Salta gör jag helst inte för det är inte så bra för malar.
Skall iaf ringa och snacka med butiken.
Mvh/Andreas.Kommentar
Kommentar