Mina Tanganicodus irsacae "Moba"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • February 2006
    • 1214

    #31
    Jag sörjer.... Fick 4st yngel av mina irsacae (kiku) igår av en hane. idag när jag la i en modul i mitt kar där dom går i så simmade hanen in under o gömde sig o bammm så va han död....... Han var 7.5cm lång och 2 år gammal snyft..... Nu har jag bara 1 hane kvar o 3 honor.
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #32
      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
      Jag sörjer.... Fick 4st yngel av mina irsacae (kiku) igår av en hane. idag när jag la i en modul i mitt kar där dom går i så simmade hanen in under o gömde sig o bammm så va han död....... Han var 7.5cm lång och 2 år gammal snyft..... Nu har jag bara 1 hane kvar o 3 honor.
      Ja det tror jag är tjusningen med våran hobby, ibland är det fruktansvärda bakslag och då känns det självklart jobbigt, men sen nästa dag så har en annan fisk lekt, och den har jag aldrig lyckats få lek på.
      Då är det uppåt igen.
      Och jag tror att det är därför, att det går så upp och ner att man blir kvar i hobbyn.
      Vem vill käka oxfile i 365 dagar om året?Janne

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #33
        Andreas hur kunde det hända?
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • February 2006
          • 1214

          #34
          Jag tappade den när jag lyfte i den o såg ej att hanen gömde sig under... det var min sambo som hojta till precis då jag tappade den o då var det redan för sent... Nu så flöt iaf inte modulen..... Jag har ju 7st 3-4cm yngel samt de nya 4 ynglena så kan nog kompletera upp med ett par st iaf.
          Senast redigerad av Falköping Andreas; 23 November 2007, 20:29.
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #35
            Ajajaj sånt retar en.
            Lyckades själv med konstsycket att trycka ihjäl en Queen Arabesq på samma sätt. Man blir förbannad på sig själv helt klart.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            Arbetssätt...