Projekt 310

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

Ursprungligen postat av Wilhelm
    Det blir snyggt med ett gäng nigripinnis som "klättrar" utefter väggen!
    Har tänkt tanken - men är inte dessa rejält kinkiga/svåra och hur går de ihop med resten av innevånarna som jag nämnde?? Ska läsa på lite Wilhelm och se om dessa kanske får flytta in...

Blir mer och mer Tanganyika av detta projekt - jag som hade tänkt Victoria. Hur det kan gå!
    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Jag tycker inte att nigripinnisar är kinkiga. Jag har dem ihop med cyprichromis, ventralis och pleurospilus och det går bra.
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• joe
        Användare
        • June 2006
        • 1451

Ursprungligen postat av Wilhelm
        Jag tycker inte att nigripinnisar är kinkiga. Jag har dem ihop med cyprichromis, ventralis och pleurospilus och det går bra.
        Naje, jag vet inte riktigt. Bilderna är ju OK - men har för mig att man talar om att just denna art blir mycket bättre på foto än i verkligheten...eller så har jag rejält fel - och så är de lite väl långsmala.

Hur som helst - titta på akvarierelaterade bilder och endymions sammanställning av Victoriaciklider och du förstår att och varför jag är åter infångad. Får nog tänka till igen och hitta på 2-3 ytterligare Victorior att samsas med de redan existerande Rock kribensis.

Men tack för reaktionen och tipset - man vet aldrig kanske sätter jag upp ett renodlat Tangayikakar vad det lider. Hästnosar T.irsacae Moba är redan bestämt som en beståndsdel till detta kar - men mer T. blir det nog inte...

har inte du några Victorior Wilhelm - annars så har du ju tomma kar att stoppa dem i

Höres/ Johan
        MVH - joe

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Ursprungligen postat av joe

har inte du några Victorior Wilhelm - annars så har du ju tomma kar att stoppa dem i
          Nej, och inte kommer jag att skaffa några (tror jag) fastän jag har många tomma burkar. Det blir mer CA, Tanganyika, och regnbågsfiskar och så en stor burk med bara tetror
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

Plockar upp denna - gamla - tråd igen. Nu har akvariet rullat en stund och jag blir bara mer och mer nöjd (får man vara sån?). I karet har en del hänt och just nu är det lite halvdant. Rock kribensisen är kvar - dock reducerade - om det beror på "strid" eller nåt annat har jag inte klurat ut riktigt. Sedan finns där de ursprungliga ancistrusarna (3 st.) som man knappt ser röken av, vete tusan var de gömmer sig!? Och så tre Jullar (Marlieri) samt en ensam hästnos Irsacae Burundi - den andra dog. Och det avgjorde saken, jag återgår till plan ett vad avser dessa - T.irsacae Moba ska det bli.

Sen slängde jag i några överblivna Nyererei också, yngel, men det ångrar jag och de ska håvas och förpassas till sällare jaktmarker.

Kanske ska jag andå satsa på att addera med Wilhelms förslag???

Men karet blir bara snyggare och snyggare - ska fota endera dan och visa.

Kommentera gärna!
            MVH - joe

Kommentar

• LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

Jepp in med foto
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Här kommer några bilder - blir inte riktigt klok på detta med foto så kvalitén är lite sisådär. Och så är det ju så många som sysslar med just foto på forumet att man blir lite darrig...
                MVH - joe

Kommentar

• joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

Två bilder till..hela karet och en "detalj" från vänsterdelen. Och man kan nästan se vilka fiskar som är där...
                  MVH - joe

Kommentar

• LN
                    Användare
                    • December 2004
                    • 4744

Härligt Joe.
                    Snyggt.
                    Var inte darrig, alla foto oavsett kvalle motages tacksamt av de flesta inkl. mig.

Vi nördar oss mer o mer, snart fotas enbart ryggfenor
                    Därför behövs alla typer av foto, framförallt på inredningar tycker ja

Kommentar

• LN
                      Användare
                      • December 2004
                      • 4744

Hur går det med ditt projekt Joe??

Kommentar

• joe
                        Användare
                        • June 2006
                        • 1451

Ursprungligen postat av LN
                        Hur går det med ditt projekt Joe??
                        JOdå - projektet är väl nu nästan permanent. Allting rullar och har varit problemfritt vad avser skötsel. Pumpinstallationer gör sitt jobb och jag har "bara" bytt vatten. Fått lite yngel också av både Rock kribensis och, nu senast, J. Marlieri (som jag försöket fånga/flytta idag - det var INTE enkelt! - några simmar nu i en egen yngelburk...tar nya tag snart!)

Annars går jag fortfarande och funderar på vad det ska bli mer i karet - mina första hästnosar tynade bort och dog. Ska till Kent imorgon med lite Rock kribensis - såg att han hade T. irsacae hemma, så vem vet?!

Ska ta några bilder senar, men som sagt, det är inte så mycket förändring mot bilderna ovan - men det är heller inte meningen. Jag är nöjd och bakgrunden känns bara bättre och bättre, definitivt värt arbetet och tålamodet/pedanteriet när jag byggde den!

Tack för ditt intresse LN - jag trodde denna tråd var definitivt avsomnad!
                        MVH - joe

Kommentar

• classe
                          NCS Medlem

• April 2007
                          • 1147

kanonsnyggt din karet där.. fint ser den bakgrund ..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• LN
                            Användare
                            • December 2004
                            • 4744

Låter bra Joe

Kommentar

Arbetssätt...