Hur ser man skillnad? alla mina har svart ryggfena, ? hur ser man då skillnad?
Hur ser man skillnad på könen på golden?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hanarna har oftare destingtare svarta färger på buk och anal fenor, hanarna blir större om du har en grupp och vissa drar iväg så är det helt sannoligt hannar. Svår art dock att vara säker på när de är mindre...
Välkommen förresten! -
Vänd på dem o kolla könsöppningen honans är alltid större o rundare4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
dom är rätt små nu, sen står dom bara o gömmer sig,så det är svårt att se nu. tack för svarKommentar
-
Precis som Mattias777 säger så ser man enkelt könsskillnad bland annat på hanarnas svartare bukfenor, även bredare/svartare på ryggfenan brukar hanarna vara. Överlag brukar också hanarnas färger (hos vuxna individer) vara kraftigare/djupare med mer lyster än honornas lite blekare uppsyn. Som relativt små ser du inga könsskillnader på dem dock.../FredrikKommentar
-
Precis som Mattias777 säger så ser man enkelt könsskillnad bland annat på hanarnas svartare bukfenor, även bredare/svartare på ryggfenan brukar hanarna vara. Överlag brukar också hanarnas färger (hos vuxna individer) vara kraftigare/djupare med mer lyster än honornas lite blekare uppsyn. Som relativt små ser du inga könsskillnader på dem dock...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar