Som jag skrev i tidigare tråd så börjar jag oroa mig för mina scalarer, då e inte rör sig specielt mycket.
De står stilla mest hela tiden med munnen riktad rakt upp, reager inte ens om man pillar lite med fingret i ytan. Så har de varit nu i 3-4 dagar.
Införskaffade en mal för 4 dagar sen men klarade bara 2 dagar.
Köpte även idag nitrattest och doppvärmare idag på lunchen, men resultat visade på 0mg/l.
Dessutom hade en av dessa gett upp och var död, levde i morse.
Akvariet är i sig c:a 3 veckor gammalt och har endast dessa 4 scalarer, numer 3 dock, och de har i princip varit med sen början.
Hörde även med killen i affären och sa att vårt vatten i Norrköping är mjukt och därmed ska inte det vara några problem.
Någon som har någon ide som de kan vara, innan alla fiskar dör?
De står stilla mest hela tiden med munnen riktad rakt upp, reager inte ens om man pillar lite med fingret i ytan. Så har de varit nu i 3-4 dagar.
Införskaffade en mal för 4 dagar sen men klarade bara 2 dagar.
Köpte även idag nitrattest och doppvärmare idag på lunchen, men resultat visade på 0mg/l.
Dessutom hade en av dessa gett upp och var död, levde i morse.
Akvariet är i sig c:a 3 veckor gammalt och har endast dessa 4 scalarer, numer 3 dock, och de har i princip varit med sen början.
Hörde även med killen i affären och sa att vårt vatten i Norrköping är mjukt och därmed ska inte det vara några problem.
Någon som har någon ide som de kan vara, innan alla fiskar dör?
Kommentar