Lite tankar...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Ja det låter bra med att skänka pengar till något bra men

1. Det byråkratiska arbetet som någon i styrelsen får göra kommer att vara större än intäkterna.
    2. Det har redan sålts hantverk på ciklidstämmorna för en god sak (typ skola o Miljö) visst dom fick säkert in hundra kronor

3. Vi som har varit med i denna klubb sedan ...
    (det enda dataspel som fanns Ping Pong)

och då startade vi en insamling i klubben
    som var en dator till Lasse Forsberg vår President.
    slutet var i alla fall ett års tiggande och bedjande till medlemmarna gav ungefär ett par hundra kronor,
    varför ska vi samla pengar när så många inte ens vill betala medlemsavgiften ?
    Vad är det för merarbete med att få in mer pengar på kontot? Det behöver ju knappast listas upp för någon person utan är ju en "gåva"...dvs det blir mer plus i kassan då en del känner för att sponsra lite då och då.

De som inte vill betala in medlemsavgiften är ju inte heller med och skänker pengar så varför ens tänka på dom? Det här är väl bara att man ger de som vill skänka lite extra en möjlighet med några enkla knapptryckningar att kunna göra det.

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Ursprungligen postat av Malawe
      Vad är det för merarbete med att få in mer pengar på kontot? Det behöver ju knappast listas upp för någon person utan är ju en "gåva"...dvs det blir mer plus i kassan då en del känner för att sponsra lite då och då.

De som inte vill betala in medlemsavgiften är ju inte heller med och skänker pengar så varför ens tänka på dom? Det här är väl bara att man ger de som vill skänka lite extra en möjlighet med några enkla knapptryckningar att kunna göra det.
      Malawe du skojar tror du på fullt allvar att med några knapptryckningar så har klubben en liten spargris som ska skänkas till en god gärning varje år.
      min gissning är att det floppar totalt
      både med inkomster och arbete
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Jag tror det kan bli problematiskt rent bokföringsmässigt att låta en ideell förening ge bort pengar. Kan du inte leta upp någon lämplig existerande insamling som hjälper projekt inom "vårt område", så kan vi hjälpa till att promota dem?
        Tony Englund

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Ja men nått borde vi ju faktiskt göra. Ja tycker att förslaget som denna tråd startat med är strålande. Inte borde vi ha så brått att förkasta eller genast utveckla. Lite funderingar först sen kanske kanske kanske
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Så..om jag nu skulle vilja betala in 350kr istället för 250kr i medlemsavgift så blir jag tillsagd att jag inte får betala mer till föreningen för det innebär merarbete?

Ja Christer...det går faktiskt att göra saker enkelt...och det kan faktiskt fungera. Du kan mycket väl ha rätt i att det bara blir skit.

Jaja..ni gör som ni vill...jag försökte bara ge en liten vinkling i diskussionen men det passade tydligen inte.

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Så..om jag nu skulle vilja betala in 350kr istället för 250kr i medlemsavgift så blir jag tillsagd att jag inte får betala mer till föreningen för det innebär merarbete?

Ja Christer...det går faktiskt att göra saker enkelt...och det kan faktiskt fungera. Du kan mycket väl ha rätt i att det bara blir skit.

Jaja..ni gör som ni vill...jag försökte bara ge en liten vinkling i diskussionen men det passade tydligen inte.
              Malawe, nu ska du inte vara sån där. Skicka hundringen till mig, så kommer den att gå till välgörande ändamål. E
              En kassörs dilemma är när inbetalningar till kontot inte stämmer överens med det som borde ha varit.
              om det är 100 spänn för mycket inbetalt, hur ska 100 lappen bokföras? kan det vara en felinbtalning och 100ringen ska betala tillbaks eller har man nåt slaskkonto där det bokförs tills man vet varför extra pengar har kommit. Det är ju bara ett fåtal som fyller i inbetalningsblanketter ordentligt så kassören slipper göra detektiv arbete.
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Hehe..nej jag är inte "sån där".

Det finns en funktion som t ex heter Paypal Donate, vilket används på många ideella sajter (utomlands) som folk kan donera pengar för drift av sajten. Det kan sedan kopplas till ett speciellt konto som inte är sammankopplat med medlemsavgiftsinbetalningar.

Det var bara en tanke och en idé för att man på ett relativt smidigt sätt skulle kunna skapa möjlighet för medlemmar eller icke medlemmar att donera pengar.

Kommentar

Arbetssätt...