Barred midas
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
ja det är skitsnyggt!
Tänk på det med Midasen- en fullvuxen midas låter inga växter vara så vackra som dina. Det blir hackad sallad att håva upp, bara för sköjj....Kommentar
-
Tack för komplimangerna kring karet!
Köpte midasen, mätte honom till 22 cm innan jag stoppade ner honom. Han åkte på fruktansvärt med spö av stora festaehanenoch har legat under en rot mest hela tiden sedan dess. Vågar sig bara ut i de mörka partierna av karet så det blev inte så lätt att få en bra bild.
Ordentligt tuktad Barred midas
Åsså tog jag lite bilder på resten av firrarna också...
Festaehanen
Honan
Crenicichlan spänner upp sig
Gamle Jack
Leiarusen
Crenicichlan igen
Kommentar
-
-
Tack för komplimangerna kring karet!
Köpte midasen, mätte honom till 22 cm innan jag stoppade ner honom. Han åkte på fruktansvärt med spö av stora festaehanenoch har legat under en rot mest hela tiden sedan dess. Vågar sig bara ut i de mörka partierna av karet så det blev inte så lätt att få en bra bild.
Ordentligt tuktad Barred midas
Åsså tog jag lite bilder på resten av firrarna också...
Festaehanen
Honan
Crenicichlan spänner upp sig
Gamle Jack
Leiarusen
Crenicichlan igen
(Amphilophus Trimaculatus)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Hmm, tyckte själv den såg ut som en midas och de som bytte in den till affären jag köpte den av hade köpt den som en midas... Men men, man har väl haft fel förut. Iofs skulle ju en Trimac vara kul också Dock svårt att få så mycket bättre bild då han gömmer sig mest hela tiden.Kommentar
-
Hmm, tyckte själv den såg ut som en midas och de som bytte in den till affären jag köpte den av hade köpt den som en midas... Men men, man har väl haft fel förut. Iofs skulle ju en Trimac vara kul också Dock svårt att få så mycket bättre bild då han gömmer sig mest hela tiden.Mvh Jocke
-
Om det är så måste jag ju helt klart skaffaen gubbe åt henne Hehe, då får vi byta topic till Trimac på denna tråd då!Kommentar
-
Ja jäklar, nu kollade jag in henne noggrannare och visst tusan äreen Trimachona. Synd då jag verkligen ville ha en Barred midas! Skulle kollat in den mer i affären(man ska inte tro på vad folk säger!)
Men men, det blir nog bra med en trimac också, är ju i rätt kaliber om man säger så Ingen som har en hane till salu?Kommentar
-
Men försök få en bättre bild så vi blir HELT säkra på arten, Men som sagt Trimac är inte fy skam det heller, mycket underhållande art dock inte så tuff som Midas, dom brukar försöka vara bossar i karet men får dom mothugg lägger dom sig, till skillnad från Midas..Mvh Jocke
-
Hehe klart att du måste hitta henne en gubbe!
Men försök få en bättre bild så vi blir HELT säkra på arten, Men som sagt Trimac är inte fy skam det heller, mycket underhållande art dock inte så tuff som Midas, dom brukar försöka vara bossar i karet men får dom mothugg lägger dom sig, till skillnad från Midas..
Jag ska försöka få en bättre bild... Inte så lätt när han/hon den/det ligger och trycker i rädsla för festaen. Men nu när jag jämförde med trimacbilder var det väldigt likt iaf.Kommentar
-
Tyckte faktiskt den gav upp lite för enkelt för att vara en midas. Festaen pucklade på den rejält och sen vare till å gömma sig direkt. Iofs hanns det med en hel del bråk med guldsömmarna också, å där vek den inte ned sig det minst.
Jag ska försöka få en bättre bild... Inte så lätt när han/hon den/det ligger och trycker i rädsla för festaen. Men nu när jag jämförde med trimacbilder var det väldigt likt iaf.
Har visserligen en lite hane också på ca 13cm..Mvh Jocke
-
Ne jag har faktiskt inte sett någon trimac här uppe, å andra sidan har jag ju inte hållit på med just centralare så speciellt länge heller.
Du vill inte skicka upp lillhanen till lite nordligare breddgrader heheKommentar
-
Kommentar
Kommentar