Jag tycker att ett varmvitt rör ger ett tråkigt pissegult sken och är inte så roligt att ha i ett kar men växter gillar det dock. Ett rör som jag skarpt gillar är aquarell. men jag tippar på att vilket rör som hällst med ett kelvin tal runt 10000 är att föredra på troffar. varmvitt är vär bara på runt 4000.
Troffetråden 2007 - del2
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jag har själv aquarell till mina Ilangi det blir riktigt bra sken men jag tycker det är för starkt för jag får alger på gruset under röret. Har ett 220 med ett rör.
// PeterKommentar
-
Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Jag tycker att ett varmvitt rör ger ett tråkigt pissegult sken och är inte så roligt att ha i ett kar men växter gillar det dock. Ett rör som jag skarpt gillar är aquarell. men jag tippar på att vilket rör som hällst med ett lumen tal runt 10000 är att föredra på troffar. varmvitt är vär bara på runt 4000.
Lumen = ljusflöde, ljusstyrka.
Kelvin= färgtemperatur
Aquarellrör har en färgtemperatur på 10 000 K.
Lumen är något helt annat.Kommentar
-
Jag tycker att ett varmvitt rör ger ett tråkigt pissegult sken och är inte så roligt att ha i ett kar men växter gillar det dock. Ett rör som jag skarpt gillar är aquarell. men jag tippar på att vilket rör som hällst med ett kelvin tal runt 10000 är att föredra på troffar. varmvitt är vär bara på runt 4000.Kommentar
-
Här kommer en film på några unga pemba hanar som är dryga halvåret. De är fö filmat hemma hos Janne (Ozric)
http://www.youtube.com/watch?v=nEFlwwyC5cYMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Här kommer en film på några unga pemba hanar som är dryga halvåret. De är fö filmat hemma hos Janne (Ozric)
http://www.youtube.com/watch?v=nEFlwwyC5cY"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Sjöodlade exemplar verkar få röda inslag på magen.Senast redigerad av Stephan E; 07 August 2009, 18:27.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Kommentar
-
Ja hans Ikola är grymma. Tyvärr har har Tezz inte varit aktiv sen 2008 här på forumet.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar