Nu e han igång med sina mix-recept igen!
Troffetråden 2007 - del2
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jo vi har kommit mycket längre när det gäller troffar, men det står så mycket i gamla böcker som många relaterar till, så dom följer dom råden istället.
Men jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, maten är inte det viktigaste, man kan mata troffar med i pricip vad som helst, bara man vänjer dom sakta vid det fodret. Trots vad alla vegeterianer skriver.
Det verkar ju att modet just nu är att alla ska käka, bara grönsaker, även vi människor.
Det vikigaste är som LN är inne på, är vatten kvalite, det är det absolut viktigaste, sedan kommer olika bakterier, köp alla troffar på en gång och tillräckligt många,
Låt sen bli att stoppa i en massa fiskar efteråt, sedan vänj troffarna sakta vid det nya fodret så kan du mata med, röda mygg, bara pellets, räkmix,och AN foder och många till.
Så visst har vi kommit längre med att hålla troffar, och det finns en del som har följt dom råden inklusive mig.
Men visst jag har också fått en något bakslag då och då, men då om jag rannsakar mig så antingen har jag matat för mycket eller inte bytt tillräckligt med vatten eller haft skitiga filter, (jag har alltid ett 1200 eheimfilter som backup hos mina troffar)JanneTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
Dom var granna PieterDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
tror jag köpte dom 2005 från Kent (nol) var en grupp på ca 50 stycken, sedan har jag kompleterat med några vf-ångade.
han sålde gruppen för en bekant/kompis å vem detta var tänkte jag aldrig på å fråga.skall dit nu på måndag skall banne mig fråga honom detta, har märkt att det är många som frågar efter detta.
//PieterKommentar
-
Kan vara Christian Alfredsons, han hade ett gäng Ilangi där när han byggde sitt hus.FrontosamarkusKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar