Troffetråden 2007 - del2
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
-
Här kommer en bild på ett av mina bärnstensyngel. De är cirka 4-5 cm nu och börjar bli rätt fina! Tycker jag i alla fall.Senast redigerad av Matz Karlsén; 21 November 2007, 22:06.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar
-
Fina ilangis Aldo. Vad är det för fångstvariant Matz? Har beställ kasakalawe genom håvmästarna men de verkar aldrig kommaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Visst kallades dom tidigare för mpulungu el fick dom något annat namn? Dom är då i varje fall väldigt lika mina mpulungu men iofs är alla bärnsten ganska lika varandra. Kan dom inte hålla sig vid ett handels namn så det inte blir så tjorvigtKommentar
-
För ett gäng år sedan hette dom mpulungu men har senare bytt namn till kasakalawe då den mer exakta fångsplattsen är jusst det.Kommentar
-
mplungu kallades även kasangan förut, sedan blev det kapere och nu verkar det som det nya namnet är kambwimba, men det är lättare att kalla dom bara röd regnbåge eller bärnsten, för jag tror nog inte någon har koll på vilka fiskar som har kommit in, det är bara fångstationerna som har sorterat dom , och sedan gett dom ett nytt namn så att dom kan öka intresset och få in lite mera kulor.JanneKommentar
-
Men det bli lite jobbigare att säga var röd regnbåge är fångad och vad den heter.JanneKommentar
-
Kommentar