Troffetråden 2007 - del2
Kollaps
X
-
-
Jaha tog en film snutt på Kiriza karet 1 timma efter sammanslagningen.
Lars. Jag särade på mina hanar/honor för några månader sedan för att jag ville honorna skulle få gå ennsamma och växa till sig. När jag sedan hade mestadels hanar så gav jag dom astaxantin preppad räkmix för att få hanarna extra färgstarka. några honor gick kvar i test syfte för o se hur de påverkades av astaxantinet och de blev som jag trodde svagt oranga. de största hanarna var 10.5cm och är ca ett år gamla nu. de som är yngst i karet är sen börgan av feb typ.
http://www.youtube.com/watch?v=sVOk8w3_jf4
otroligt läckert
jag får kritik för mina akvarier på grund av alger men det tycker jag det är värt
om fisken mår bra, mina burkar ser ut som tezz akvarium. med en massa yngel som betar på stenarna hela dagarna.vilket jag tycker är så häftigt.Kommentar
-
Akva99 jag försökte få med det i slutet på fimen till vänster att det finns lite alger på en modul där... Nu så är det ju inte så kul o få massa alger på modulerna så jag har virat alu folie runt lysröret i den kanten nu.
Jag matar med en näst intill rent vegetabilisk grön mix med endast 500 gram räka på 10kg mat ca 70gram/dag samt ger ett par tsk NLS som komplement /dag också.
Kul att du gillade filmen fö.Senast redigerad av Falköping Andreas; 16 December 2007, 00:44.Kommentar
-
Snyggt Andreas!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
andreas förstår att du kan.
inget illa ment.försöker bara tala om för läsare av denna tråd hur viktigt det det är med alger till troffar. det kan ju tex vara nystartat osv en massa olika
anledningar. jag tror helt klart du har koll på det hela.men det är mer för oerfarna troffe läsare. som inte så många tänker på.Kommentar
-
Härlig filmsnutt Andreas på vackra Kiriza i ett fint kar. Tyckte mig även se en skymt av dina hästnosar..
/ Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
Örebro fick in några ex för nåt år sen,vet inte vem som tog dem. Troffe-Micke har/har haft några ex också."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjapp det stämmer att örebro fick in 7 st 1 går på akvarieleasing
troffe micke har inga men vill ha
mvh peterSenast redigerad av malawijanne; 16 December 2007, 13:20.Kommentar
-
Hej Peter!
Köp även några hanar från örebro så får du en kanongrupp.
De tyska är sönderavlade så du behöver nytt blod i gruppen.
Får du en sjöodlad hane som dominant i burken så räddar du nog intresset för denna tropheusvariant. Ännu bättre är kanske att du tar bort alla hanar från Tysklandsleveransen och låter de nya hanarna få allt det roliga.
Lycka till med den nya gruppen!
/ Stephan
PS. har skickat ett svar till dig DS.
Ursprungligen postat av pettapetrochromishej är det någon som håller tropheus yellow i sverige
var lite intresserad av att höra hur pass sällsynta dessa fiskar är jag vet att dom ska finas i sjön i få exemplar
så här ser dom ut http://www.tanganyika.de/yellow.htm
har en grupp på väg till mig på 30st
detta fick jag i svar från tyskland på tropheini.de
Hi. I talked with the breeder of the yellow Tropheus. He is the only man who had them in europe, there is also some one in Kanada who has them. It begins 15 years ago. he had one male wich was yellow, with him he breed an some Females become some yellow juveniles, Then he wait for a real yellow female and breed her with the yellow male and since that day all juveliles are yellow!!! The yellow color is dominat!! The juveniles are also yellow but with some stripes he told me. They are very very rare. He hold 35 Adult Yellow and sometimes he become some juveniles from them but not many, so i´m very happy to get this 30 juveniles, because first he would hold them for a Dealer in Germany ( not Rainer) who sell them for 39 euro!!!! Rainer don´t get some in next time because there are not many juveniles, for thes 100 who had rainer last time he waited long long time, said the breeder!!!Senast redigerad av Stephan E; 16 December 2007, 19:58.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
-
Jag frågade förut om det fanns två olika sorters Kachese. För ibland ser man benämningen red Kachese. Är det nån som kan reda ut begreppen. Jag tycker själv eftersom den heter kachese och då syftar till fångstplatsen så borde det bara finnas en sort.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Vissa kashese är mer gul/oranga i färgerna på sidan på hjälen och kroppen medans vissa kashese är mer som chimba där cheeken på hjälen är röd och den är även rödare i kroppen. Dessa kallas red kashese medans de andra mer normal färgade går under namnet cape kashese. Rätta mig om jag har fel men jag tror iaf att det är så här.Kommentar
-
Okey! Men är det samma population eller är det två olika sorter från olika fångstplatser runt kachese?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kan ej svara på detta men min spekulation är att det borde skilja något på fångsplattserna men att de båda ligger vid kashese bara att den ena ligger på ena sidan av en pir/grunt rev som går ut och den andra på andra sidan och det kanske skiljer något i födoväg eller något som gör att den ena blir rödare än den andra.Kommentar
-
Skickar några nytagna bilder på mina troffar. Kameran är inte den bästa. Men jag tycker att mina bärnstenar börjar bli fina.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar