Jag köpte också F1 Ilangi i Nol. Han hade då matat med räkmix. Hela min grupp dog inom två veckor så var uppmärksam och håll koll. Nu vill jag inte skrämmas men hoppas du har lite bättre tur.... Jag vet än idag inte varför mina dog, behöver inte alls ha nått med Nol att göra utan kan ju såklart vara problem i mitt kar.
Troffetråden 2007 - del2
Kollaps
X
-
Jag köpte också F1 Ilangi i Nol. Han hade då matat med räkmix. Hela min grupp dog inom två veckor så var uppmärksam och håll koll. Nu vill jag inte skrämmas men hoppas du har lite bättre tur.... Jag vet än idag inte varför mina dog, behöver inte alls ha nått med Nol att göra utan kan ju såklart vara problem i mitt kar.Patrik -
Kommentar
-
Hej, ska behandla med aquafuran nu, mot bukvattensot. Det står att man ska ta väck filtrena under behandlingen. År detta nödvändigt?
Tacksam för snabba svar.
Mvh Christofer.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=288348Kommentar
-
då gör medicinen mer nytta, utan att brytas ner för snabbtjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Med medicinering av Nifurpirinol skulle jag ha tagit ur allt filtermaterial. Om du kan kan du ha igång dem i en annan burk el hink el nåt."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
En bra sak man kan göra i förebyggande
när man gör sin räkmix så stoppar man i en
större mängd medicin i en förpackning
och om man behöver medicinera fiskarna i framtiden går det åt mycket mindre medicin samt om det är skitigt i akvariet så gör det nytta ändå utan att förstöra vattenkvaliten för mycket.
ett ex på bra användning ta en utomhusdamm med 30cm sediment på botten och du har sjuka koikarpar, om du ska slänga i tex Metronidazole kommer du att bli ruinerad på kuppen samt all medicin är totalt nedbruten av alla organiska materia redan efter ett par minuter.
en bra lösning är att mata med medicinmix 3-6 dagarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
En bra sak man kan göra i förebyggande
när man gör sin räkmix så stoppar man i en
större mängd medicin i en förpackning
och om man behöver medicinera fiskarna i framtiden går det åt mycket mindre medicin samt om det är skitigt i akvariet så gör det nytta ändå utan att förstöra vattenkvaliten för mycket.
ett ex på bra användning ta en utomhusdamm med 30cm sediment på botten och du har sjuka koikarpar, om du ska slänga i tex Metronidazole kommer du att bli ruinerad på kuppen samt all medicin är totalt nedbruten av alla organiska materia redan efter ett par minuter.
en bra lösning är att mata med medicinmix 3-6 dagar
hur mycket av denna seachem du säljer ska man då ha i ett kilo mix, och hur länge kan denna räkmix lagras i frysen?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
jag tror att ett kilo medicin mix är i mesta laget
hur mycket medicin man har i mixen inte spelar så stor roll för att medicinera för mycket är svårt
förslag till ett kilo
5g metronidazole = 1500liter
eller
aquafuran 4fp =800 liter
hållbarhet i frysen upp till ett årjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
jag tror att ett kilo medicin mix är i mesta laget
hur mycket medicin man har i mixen inte spelar så stor roll för att medicinera för mycket är svårt
förslag till ett kilo
5g metronidazole = 1500liter
eller
aquafuran 4fp =800 liter
hållbarhet i frysen upp till ett årMvh
Peter
-
Är väl bra om man tror på att medicinera i förebyggande syfte. Men den fisk som verkligen behöver (matvägran) får väl då inte i sig medicinen??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Mvh
Peter
-
Har alltid varit av åsikten att medicinera i förebyggande syfte är detsamma som att gipsa benet innan man åker på skidsemester.... Skämt åsido, medicin ska man använda sparsamt och bara vid behov, inte för att de kanske, eventuellt får soten nästa vecka.Kommentar
-
Jo, förvisso! Men jag medicinerar inte ens när/om bara en går å dör av nån form av förstoppning. Förstoppning som sådan är ju inte smittande och oftast inte ens letalt. Jag har haft mer krångel EFTER medicinering än innan (spekulationer nu) men det va iofs utav Nifurpirinol.
Metro-spetsad mix till nyanländ Tropheus som ser sisådär ut kan jag dock tänka mig."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Hm, nu verkar det kanske knasigt, mitt svar. Jag svarade på 4funs medd."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Hejsan!
Tänkte kolla om nån hade nån bild på Tr duboisi "pemba" vit bandad som vuxen. Har köpt ett gäng f1r men dom är änså länge bara yngel....Annars så jag får väl vänta å se...
ha dKommentar
Kommentar