Långa trådar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy_P
    Användare
    • April 2002
    • 301

Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Zoopet kostar pengar det gör inte ciklid.se,Mvhh Ann-Mari
    Och vad är det som kostar i Zoopets forum ?
    Guy

Kommentar

• tjornpatrik
      Användare
      • August 2006
      • 830

Ursprungligen postat av LN
      Gillar inte att hålla med dig Kjell men det där med att Zoopet skulle bli större o Ciklid mindre tror jag jag att du har rätt i.

Bittra konkurenter är vi väl inte utan ett slags symbios verkar det finnas.
      Håller med. Tror aktiviteten skulle falla ganska rejält om man förbjöd långa trådar och som jag tidigare skrev så tror jag det är dessa trådar som håller forumet vid liv och gör forumet till det d är idag. Tycker forumet håller sig på en bra och "social" nivå som det är idag.
      Senast redigerad av tjornpatrik; 04 November 2007, 20:32.

Kommentar

• blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

Det pratas mycket om att icke frekventa besökare skulle tycka det är dåligt med mastodonttrådar, jag tror verkligen inte det.
        Jag har sålt av mina troffar och har för närvarande inga kar igång och till följd av det har jag inte varit aktiv på forumet på en ganska lång tid nu. Jag tittar till forumet nån gång i veckan och de enda trådar jag läser är just mastodonttrådarna. Det är helt enkelt trivsamt att scrolla sida upp och sida ner och titta på bilder en stund. Sker det någon intressant diskussion så stannar jag upp och läser vad som skrivs, men det är just mängden bilder och information utan att behöva leta vidare till en annan tråd som tilltalar.
        Flera gånger när jag varit i kontakt med folk som inte är aktiva på forumet har dom ändå varit insatta i vilka som har vilken fisk, och av vilken kvalité osv. Varför? Dom läser mastodonttrådarna ibland och glor på bilder, men dom läser inga andra trådar.
        Det är mastodonttrådarna som, mer än andra trådar, ger användarna en identitet på forumet och skapar kontakter. En uppdelning mellan Frågor & svar och fritt "skitsnack" kanske skulle vara på sin plats, men att motverka långa trådar bara för längdens skull kommer inte göra någon glad.

Ett förslag:
        Behåll "Troffetråden" och låt den vara lång men inför samtidigt typ en "Frågor och svar om Tropheus"-tråd, och gör motsvarande för andra trådar där folk har åsikter om längden. Då finns det en kortare tråd med konkret information, och en troffetråd med ännu mer koncentrerat läsargodis

/Andreas

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Ursprungligen postat av blackened
          Ett förslag:
          Behåll "Troffetråden" och låt den vara lång men inför samtidigt typ en "Frågor och svar om Tropheus"-tråd, och gör motsvarande för andra trådar där folk har åsikter om längden. Då finns det en kortare tråd med konkret information, och en troffetråd med ännu mer koncentrerat läsargodis

/Andreas
          Jag hoppas du driver med oss! Då blir det ju samlingstrådar som jag med fler inte vill ha.
          Mvh
          Robin

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Så eftersom vi ju är "bittra konkurrenter" så skulle det vara kanon för Zoopet om ni stoppade de långa trådarna här - då skulle ännu fler gå till Zoopet och ciklid.se skulle bli ännu mindre tror jag.[/QUOTE]

Det här är som reklam för Systembolaget
            först ska man säga hur skadligt det är
            sen vill man gärna sälja Spriten till varje pris
            vare sig dom går att muta eller ej
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

Ursprungligen postat av Malawe
              Angående låsningen och start av ny troffetråd så var det nog lite förhastat beslut. Inte bra att klippa mitt i en diskussion...så där håller jag med.
              Vet inte om du märkt det men brukar vi inte dela på trådarna när de blir för långa? Runt 1000 inlägg har vi nog alltid låst trådarna och startat en ny. Bara för att det var 2038 inlägg i Troffetråden betyder inte det att det inte var dags.
              Mvh
              Robin

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Ursprungligen postat av LN
                Bittra konkurenter är vi väl inte utan ett slags symbios verkar det finnas.
                Jag skrev det ju med glimten i ögat så det tycker jag nog inte heller.
                Tvärtom är det ju bara bra med både allmänna forum och specialforum - bägge har nytta av varandra.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Hej!
                  Zoopet kostar pengar det gör inte ciklid.se,Mvhh Ann-Mari
                  OK - och det tror du alltså är anledningen till att fler nybörjare söker sig Zoopet än till ciklid.
                  Vet du vad - jag tror faktiskt inte att ciklid.se forumet skulle få fler besökare bara för att NCS började ta betalt för ciklid.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

Ursprungligen postat av Robin
                    Vet inte om du märkt det men brukar vi inte dela på trådarna när de blir för långa? Runt 1000 inlägg har vi nog alltid låst trådarna och startat en ny. Bara för att det var 2038 inlägg i Troffetråden betyder inte det att det inte var dags.
                    Men varför låser ni sådana trådar överhuvudtaget - förstår inte vitsen. Är det ens lättare att hitta i 5 trådar med 1000 inlägg, än i en med 5000?
                    Och om man nu måste låsa av någon outgrundlig anledning - varför då inte tala om det i god tid i förväg och då t.ex. göra det en gång om året vid ett visst datum. Istället för att som nu, utan förvarning gå in och döda en tråd (vilket det i praktiken innebär) och de just då pågående diskussionerna.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Efter vad jag förstår så kostar det att vara goldenmedlem om jag inte är felunderrättad men på ciklid.s kan man skriva UTAN och vara betalande medlem ska man gå med och ha CB kostar det förstås det finns många som skriver på ciklid.s och som bara står som användare sen tycker jag att ciklid.se alltid har varit bra även för nybörjare och sen finns ju artregistret som står till allas förfogande avancerad som nybörjare utan kostnad,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Guy_P
                        Användare
                        • April 2002
                        • 301

Hej!
                        Efter vad jag förstår så kostar det att vara goldenmedlem om jag inte är felunderrättad men på ciklid.s kan man skriva UTAN och vara betalande medlem ska man gå med och ha CB kostar det förstås det finns många som skriver på ciklid.s och som bara står som användare sen tycker jag att ciklid.se alltid har varit bra även för nybörjare och sen finns ju artregistret som står till allas förfogande avancerad som nybörjare utan kostnad,Mvh Ann-Mari
                        Du är felunderrättad, det behövs inget Goldmedlemsskap för att skriva på Zoopets forum
                        Guy

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10777

Ja det är felaktigt annmari....Zoopet Gold innebär att du kan ta del av speciella områden som Zoopet har som betaldel. Vad det innebär vet jag inte exakt idag, men det är en del olika funktioner som man får genom medlemsskapet.

Man får skriva i forumet bara genom att registrera sig som vanlig användare..precis som här.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Okej jag förstår men är allt på Zoopet gratis?Mvh Ann-Mari

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10777

Nej...men det är det inte på ciklid.se heller...

Kommentar

• tjornpatrik
                                Användare
                                • August 2006
                                • 830

Hej!
                                Okej jag förstår men är allt på Zoopet gratis?Mvh Ann-Mari

Här står mer om vad de innebär att vara Gold medlem.

Kommentar

Arbetssätt...