If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tycker bara det är kul att trådar kommer igång och en disskussion skapas, det spelar väl ingen roll om det är långa??? tvärtom. Känns betydligt mer rimligt att ha en lång och omfattande tråd om ett och samma ämne än 10 halvkompletta småtrådar. Exempel CA-bilder, är väl 100 gånger bättre att samla alla CA bilder där än att varje fotograf ska skapa en ny tråd varje gång han/hon tagit några nya bilder. Dessutom kan man ju gå igenom tråden och se alla bilder som rör ämnet. Jag röstar definitivt NEJ på frågan!
Kan bara hålla med Lars att mastodonttrådarna bara förstör. Det blir mer överskådligt om det är många små trådar istället för en stor som ingen orkar ta sig igenom. Det är ändå någon sorts faktabank vi sitter och skriver på varje dag. Tänk då om man skulle strunta i alla register och ordningar som man har i pärmar med viktiga papper.. det skulle inte funka. Tycker det är en viss likhet med forumets stora trådar.
Håller med helt. Finns ingen möjlighet att läsa igenom hela trådarna när de är på flera hundra sidor.
Begränsa storleken på sådana trådar så blir det fler ämnen och fler diskussioner. Som det är nu så blir det en tråd som tar hand om en massa saker runt t ex Tropheus...och endast ett fåtal skriver och engagerar sig i just de trådarna för de har haft en långtgående diskussion sinsemellan. Det är svårt att bryta in i en diskussion och komma med en ny förfrågan så därför håller jag helt med Lars här.
Begränsa mängden sidor en tråd kan innehålla innan den bryts av och man startar en ny. Trådarna i sig är mycket informationsrika, men fruktansvärt tunglästa.
Jag får också hålla med. Som fredagsnöje är de säkert bra, men bara för en initierad skara. Om någon, ny eller gammal användare vill ställa en mycket specifik fråga, eller för all del bara läsa om info så är det en väldigt lång tråd att ge sig in i.
Jag tycker nog långa trådar kan få finnas, men då som "fredagstrådar". En nybörjare får inte bli hänvisad att läsa i troffetråden om denne ställer en mkt specifik tropheusrelaterad fråga. (För att ta ett exempel.)
Har ni last dem? Kolla de senaste 20 inlaggen i troffetraden nu (kolla nar jag skriver detta). Jag kan se en fordel i att detta for mig ointressanta tuggandet halls borta fran forumet. Jag kan dessutom tanka mig att de okar aktiviteten pa ovriga forumet (de som skriver i traden alltsa). Det viktiga ar (om man har langa tradar) att nagon sager ifran nar "riktiga" saker diskuteras och kraver att det startas en ny trad.
Vad menar du Ola om dom sista tjugo inläggen i Troffetråden borde hållas borta
bara för att det är ointressant för dig betyder det inte att du har rätt
att prata popularitet angående Troffar i Troffetråden känns alldeles rätt,
det är också rätt att kunna gå tillbaka i en del långa trådar för att kontrollera vad som sas i ett tidigare skede.
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Vad menar du Ola om dom sista tjugo inläggen i Troffetråden borde hållas borta
bara för att det är ointressant för dig betyder det inte att du har rätt
Jag menade att dessa tradar fungerar som en chat. Majoriteten av det som skrivs "stjals" inte fran forumet. Forumet som sadant skulle inte "vinna" pa att detta lag ute. Jag ser alltsa inte dessa tradar som ett problem utan som en "chat". Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".
Jag menade inte pa nagot satt att klanka ner pa vad som skrivs i tradarna utan undrar om de som ar mot dem verkligen last nagot i dem.
Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".
Jag menade att dessa tradar fungerar som en chat. Majoriteten av det som skrivs "stjals" inte fran forumet. Forumet som sadant skulle inte "vinna" pa att detta lag ute. Jag ser alltsa inte dessa tradar som ett problem utan som en "chat". Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".
Jag menade inte pa nagot satt att klanka ner pa vad som skrivs i tradarna utan undrar om de som ar mot dem verkligen last nagot i dem.
Bra förslag Ola, och det kanske man kan kalla CA bilder också, som jag tycker är en mera typisk chattråd än troffetråden. Hua lige nu kommer det nog att drösa in en massa inlägg vilken idiot man är.
Det har ju hänt förr när man har åsikter om CAtråden, så nu får ni har era ögon öppna forumsvärdar.Janne
Kommentar